TheDownUnder.reismee.nl

Wellington stad naar Nelson

Wellington Maandag – Dinsdag.

Gezien het feit dat we naar de ferry moesten en dat ding om 08,30uur vertrok en je minstens één uur eerder daar moest zijn wij de wekker gezet voor 06,30uur ( ja hoor tijdens je vakantie) moet niet gekker worden. Veel slaap hebben we niet gehad want de storm keerde terug in de nacht met felle regen buien die kletterde op ons dakje en tegen de tijd dat dat over was het tijd om op te staan. Op de radio hoorde we dat dit weer bij de maand juni hoort en niet bij april.

Even jezelf oppoetsen en opknappen en rijden met die hap, geen enkele file onze richting terwijl de tegenovergestelde zijde sjok vol stond, zodoende waren wij om 07,15 uur al bij de inrit. Dit liep goed door dus wij waren op tijd voor de overtocht naar het zuider eiland zoals gepland. Aangezien we nog niet ontbeten hadden zijn wij naar dek 7 gegaan waar je kon eten en drinken en hebben ons een plekje geven in het midden van de boot en Els had vooraf een stevig reistablet ingenomen want ze had die hoge golven gezien op de heen weg dus…. Achteraf een goede beslissing want binnen uur was de helft van de passagiers zeeziek en gaf de bemanning aan dat vanwege de ruwe zee er niet meer gelopen mocht worden. Gelukkig werd de zee na een tijdje 1 a 1,5 uur rustiger en verliep de verdere reis kalm. Na aankomst in Picton zijn we direct door gereden naar Nelson waar we om 14,15 uur arriveerde en konden kiezen op de camping waar we wilde staan. Wij kozen nummer 4 en hebben dit door geven. Hiervandaan de stad in voor de nodige koffie en boodschappen om de komende dagen het groene eiland de kunnen gaan verkennen. Tegen 17.00 uur stonden wij op nummer 4 kwam er een grote camper aan met mensen die ook bij ons op de ferry zaten die hadden ook nummer vier geboekt en omdat 3 nog leeg was zijn wij daar gaan staan en heft Els dit doorgeven bij het kantoor, “duizend maal excuus dat het was fout gegaan”. Net voor het eten kwam de Aussie van die camper naar mij toe en vroeg of we na het eten tijd hadden om even wat te kletsen, natuurlijk ja. An het einde van de avond gaf hij aan het erg te vinden dat hij die plek had opgeëist en ja vanochtend weer, wij vinden het niet erg want alle plaatsen zijn toch hetzelfde. Uiteindelijk kregen wij een uitnodiging om hen te bezoeken als we in Melbourne zijn.

Wij hebben vannacht heerlijk geslapen en toen ik om 08,00uur naar de wc ging bleek dat het had gevroren en er ijs lag op het dak van de camper. Ja, ja , mensen wij zijn op het zuider eiland dat weten wij nu zeker. Onderweg zagen we ook al bergen met besneeuwde toppen.

Wij houden jullie op de hoogte.

els

Maar we genieten elke dag,

Harry

Geweldig toch :) het zou gek zijn als je er spijt van hebt hehehehehe

Ben

Dank je mi matie voor alle leuke opmerkingen, wij genieten en jij geniet mee, fijn.

medi fit bezoekster

super om te lezen wat jullie allemaal zien, zeer indrukwekkend.
veel plezier.