TheDownUnder.reismee.nl

Het pareltje.

Reismee.

Pareltje!

Omdat we te ver weg zaten, van de tot nu toe twee gebruikte campings-ketens waar we lid van zijn, zijn we op internet gaan zoeken en zijn we terecht gekomen bij het plaatsje Owaka bij de kust.

Onderweg er naar toe zijn we op diverse plaatsen gestopt om iets te gaan doen of bekijken.

Eén er van was een strand waar men zeeleeuwen aan kon treffen die daar in de zon zouden liggen uit te rusten. Er naar toe rijdend hadden we afwisselend een warme zon of zware koude zee mist terwijl we reden over de “Heritage road” langs de kust.

Aangekomen op de bewuste plek, was het weer mistig en koud dus onze verwachting lag erg laag, groot was onze verbazing dat er twee mannetjes aan vechten waren op het strand, voor 1 vrouwtje die nog half in de branding lag. Wij via de duinen naar beneden om foto’s te maken maar gezien het geweld durfde niemand dicht bij te komen maar toch mooie plaatjes op afstand geschoten. Kort nadat we weer de weg naar boven in de duinen hadden genomen hoorde we veel geschreeuw en kabaal, er bleek een stevige stier tussen de weg en de parkeerplaats te hobbelen en hij was niet gediend van een groep jongeren die daar herrie maakte. Heb Els daarom door de duinen omgeleid zodat we voorbij deze stier uitkwamen op de gravel weg. Gelukkig vertrokken de jongeren met hun schoolbus en keerde de rust snel terug. Hierdoor kalmeerde de stier en gaf hij ons de kans om mooie foto’s te maken tot op een 5 meter afstand toe.

Wij blij op weg naar onze onbekende camping die er erg leuk uitzag op internet.

Tussen 16.00 en 17.00 bereikte wij Owaka en toen op zoek naar de camping, na een stukje rijden gaf de navigatie niets meer aan en kwamen we bij een splitsing een betonnen 1 baans bruggetje over of links langs de rivier, ik koos links. Na een 10km bleek dit niet goed dus draaien op een zeer smalle weg en daarna de brug over. Na een paar honderd meter hield de weg op en werd het gravel en blubber, na 3 of 4 km eindelijk een bordje met het voor ons herkenbare teken ”camping’.

Bij het kantoor werden begroet door een zeer aardige oude vrouw en die nam alle tijd om ons alles over deze camping uit te leggen, een andere oude vrouw nam Els mee naar een fantastisch plekje waar we mochten staan op een plateau aan de rand van het strand en de rivier met de vermelding dat we zeeleeuwen op hun strand konden gaan bekijken. Het werd al scheering dus dat was iets voor de volgende dag.

Wij eten maken en nog wat kletsen met een andere gast “Kathy uit UK” en toen we weer buiten kwamen om 20.30 uur was het pikkedonker en aangezien we onze zaklamp nog in de auto hadden zou het onmogelijk worden om de weg naar de auto te vinden. Gelukkig bood Kathy hulp met haar lamp zodat we bij de auto konden komen voor onze zaklamp.

Na een super nachtrust, met het geluid van een zacht ruisende zee achter ons en het zoemen van onze verwarming, de nachten zijn dicht bij het vriespunt, weer vroeg op.

Snel douchen en ontbeten en toen het riviertje over naar het strand ( zie foto’s ), al na een paar minuten kon je de sporen in het zand zien van zeeleeuwen die in en uit het water waren gegaan. Wij zijn doorgelopen, tot aan de kliffen aan het einde van het 4km lange strand, wat erg breed werd door het eb worden. Onze tocht is beloond met veel ontmoetingen van zeeleeuwen in deze mooie natuurlijke omgeving. Ik zou zeggen bekijk de foto’s van dit heerlijke en onvergetelijke avontuur op een onbekende maar zeer beminde camping.

Veel plezier met dit pareltje uit onze reis.

Thedownunders.

Wouter

Mooi en spannend verhaal. Een stier is toch een man....