TheDownUnder.reismee.nl

Weer onderweg.

Reismee 1 2017-2018.

Hallo allemaal,Ja we zijn weer terug op deze site en op weg voor een nieuw avontuur waarvan we jullie op de hoogte willen gaan houden.Op dinsdag 14 november zijn wij weer uitgezwaaid door onze gezin en familieleden op Schiphol, iets wat moeilijk en leuk tegelijk is, dus je vertrekt altijd met gemengde gevoelens.Van Amsterdam naar Manchester en toen door naar Dubai waar we een korte stop hadden.

De vlucht naar Melbourne was een zeer comfortabel waarbij wij zowaar wat hebben geslapen. Het eten en drinken was goed verzorgt en best lekker , volgens Els was de wijn erg goed en de Whisky heerlijk. Vroeg op donderdagochtend arriveerden wij in Melbourne waar het voor het eerst sinds weken weer eens regende. Iedereen daar blij want anders droogt alles uit toch. Onze boardingspassen gehaald voor de vlucht naar Mildura nadat wij zonder enig probleem door de douane rolde. Dus kort na achten zaten wij al in de vertrekhal klaar. Na wat tijd keek ik op het grote scherm en bleek onze vlucht ineens zonder waarschuwing verplaatst naar laat in de middag. Na informeren bleek dat de regen in de bergen van de Flinders Range het vliegen onmogelijk maakte. Aangezien dit de enige vlucht was die dag werd die daarom verzet maar men was niet zeker van vertrek. Aangezien vrienden ons zouden ophalen in Mildura om 11.30 uur moesten wij hun zien te bellen. Wat bleek hun nummer stond in de Australische telefoon welke nog niet geactiveerd kon worden helaas. Uiteindelijk via veel zoeken kreeg ik ze te pakken om 11.00 uur en kon ik op zoek naar een huurauto voor het geval de vlucht niet door ging. Alle huurauto’s waren op. Bussen gingen niet meer dus hopen op de enige en laatste vlucht. Gelukkig ging die door en waren wij tegen de avond bij hen thuis. Hapje eten drankje en om 22.00 uur vielen wij om ,dus naar bed. Om 06.00 weer wakker maar dit was te vroeg, dus omgedraaid en wij werden pas om 11.00 uur weer wakker.

Vrijdag, Els met Lyn de stad in en John en ik de auto regelen en overschrijven. Dat ging vlotjes alleen moesten wij nog de zaak verzekeren. Het was nu te laat dus weer eten en vroeg naar bed. Om 22.00 erin en we vielen als een blok in slaap. Om 03.00 uur klaar wakker dus een paar uurtjes wordfeud spelen en toen weer wat slapen.

Zaterdag Els weer op stap met Lyn en ik met John op weg om de verzekering te regelen. Bleek dat zaterdag de lokale ANWB onverwacht gesloten was helaas. Dus dan maar via internet, uiteindelijk in de middag bij Woolworths voor elkaar en konden Els en ik samen de stad onveilig maken met de v6 Ute. Om 22.00 uur was Els weer doodmoe naar bed gegaan en ik wat later. Ook deze keer waren wij om 03.00 weer wakker maar na een uur ben ik weer gaan slapen wat Els niet kon helaas.

Zondag zijn wij, na weer een nacht van om 03.00 uur wakker worden en ik viel weer in slaap om 04.00 uur Els niet, met John en Lyn gaan lunchen in een oude pub langs de Murray River als afscheid want morgen gaan we rijden richting Canberra , bijna 900 km verder. Vanmiddag alvast een adres geregeld voor de auto en caravan als we aan het einde van onze vakantie komen.

Tot zo ver de eerste dagen.

Salina

Succes met de aankomende 900km!

jan en mieke

Een mooie en veilige reis toegewenst

Monique

Wens jullie een fijne vakantie en een veilige kilometers en we wachten het volgende verhaal wel weer af

Groetjes Monique

Sonja Derksen

Ben en Els, een super fijne vakantie en zeker heel veel veilige kilometers

Riet

Hoi Ben en Els, zie net dat jullie weer een reisverslag doen, altijd weer leuk om te lezen en mee te maken.
Wat een enorme reis en wat een gedoe met dat tijdsverschil, hoop dat jullie er weer een beetje bovenop zijn. Veel plezier de komende tijd en ik zie jullie ervaringen wel weer voorbij komen. Doei, groetjes Riet.

Wil Smit-cramer

Top jongens geniet er van
Liefs Buuv