TheDownUnder.reismee.nl

moeilijke start.

Hoewel wij allen zeer positief waren naar alle voorbereidingen de afgelopen maanden, kende de start een stroef begin.

Bij het boeken van onze tickets bij Finn-air van Amsterdam naar Singapore hadden wij ook diverse bijbetalingen gedaan om stoelen te hebben zodat wij op beide vluchten, Amsterdam-Helsinki en Helsinki-Singapore, naast elkaar te kunnen zitten. De week voor vertrek ontdekte Marja dat niet alle stoelen conform de betaalde boekingen waren. Na het sturen van een mail naar de boeker bleek er bij Finn-air ook niet bekend tijdens een Chat sessie., maar dat kon nog gekomen. op de dag van online inchecken bleek er van alles fout, stoelen in andere rijen, niet naast elkaar en iplv de betaalde stoelen met extra been en comfort ruimte , de normale vee-categorie. Gelukkig alles nog recht kunnen trekken en zowaar nog stoelen naast elkaar. Zeker de vlucht naar Singapore was zeer aangenaam en uiterst comfortabel met zeer veel been ruimte maar ook brede stoelen. Mijn advies boek zelf rechtstreeks met die maatschappij online.

Ondanks de storm en voorspellingen, zijn wij redelijk op tijd vertrokken van Schiphol. Uiteraard niet nadat wij afscheid hebben genomen van de aanwezige mannen, Dennis, Robert en Ben jr. Wat erg fijn was dat zij de moeite hebben genomen om ons uit te zwaaien.

Redelijk op tijd waren wij in Helsinki en ja hoor daar was het na dagen van regen volop aan het sneeuwen, foto's volgen later hiervan. Mede door die sneeuw vertrokken wij iets later want slieten sneeuwschuivers en het vliegtuig ontdoen van sneeuw kost nu eenmaal tijd.

Eenmaal in de lucht nog lekker gegeten en daarna heeft iedereen geslapen op dit lange stuk terwijl de temperatuur buiten tot min 60 en meer daalde. Doordat het vliegtuig een hoge snelheid haalde, volgens de informatie zelf bijna 1200 km p.u., waren wij ook weer op tijd in Singapore waar het bijna 30 graden was , wat een overgang, maar wel heerlijk.

In de avond een stukje rondgelopen en heerlijk, voor weinig , gegeten en sommige van ons hebben heerlijk en lang geslapen.

Deze eerste dag in Singapore, bijna 11 km gewandeld en de fantastische tuinen en architectuur bewonderd onder ander die bekende boot boven op drie gebouwen.

Nu even rusten en vanavond eten we ?????.

Foto's volgen helaas later.

Kijk ook eens op www.onze-droom.reismee.nl de blog van Carl en Marja.

Groetjes, Els en Ben.