TheDownUnder.reismee.nl

onderweg , on the road again.

Onderweg/ on the road again.

Na een heerlijk en vers ontbijt in een bakkerijtje in het centrum van Charlton met een rustige snelheid de weg tussen de weid open vlaktes op richting Mildura. Hier staat onze caravan maar daar gaan wij nog niet in, eerst een par dagen aclimatiseren in een hotel vlakbij het centrum.

Onderweg bij de plaats Ouyen gestopt om te lunchen, het is ondertussen bloedheet, richting of in de 40 c, de winkels hebben zelfs briefjes op de deuren dat ze vanwege de hitte sluiten.

Na het eten wilde de auto weer niet starten en gaf zelfs geen kik. Dus ik wandelen door het dorp om een monteur te vinden, mijn vermoeden is dat de startmotor te heet word in de hitte daardoor uitzeten het anker niets raakt. Gelukkig vond ik zelfs de ANWB, (Racv) die wel wilde helpen . moest alleen even de nu de nieuwe verzekering bellen. Helaas, u bent nog niet bekend bij ons, ( te nieuw de papieren zijn nog niet verwerkt), uiteindelijk na wat aandringen en wat geschuif met ons papierwerk zou er iemand worden gezonden die moest beslissen of werden afgesleept. Gelukkig hebben wij ook dat verzekerd en zelfs als we moeten overnachten is dat gedekt. Na een tijdje probeerde ik het starten nog eens en ja hoor hij brulde weer als vanouds, en net op dat moment kwam de Racv aan rijden. Sorry sir, dit is gemakkelijk geld verdiend , hij doet het weer. Ook hij dacht aan de startmotor.

Vol goede moed op weg naar Mildura wat we zonder een enkel probleem bereikte. Hier twijfelde we of we eerst naar een bekende garage zouden rijden of naar het hotel en aangezien het op de zelfde weg lagreed ik ineen stuk door naar de garage “Dinamic”. Maar het was zo druk voor de deur dat we doorreden naar het hotelEls bleef in de auto met draaiende motor en airco aan , het was bijna 50 buiten, en wij brachten de bagage naar de kamers. Toen ik samen met Carl instapte en weg wilde rijden sloeg de auto af en viel alles zelfs uit.

Lopend naar Dinamic en het probleem uitgelegd waarna hij gelijk mee kwam met een start accu. Geen geluk het was einde verhaal. Ondertussen was het na 16.00 uur en de sleepdienst zou het niet redden om de auto voor 17.00 uur bij de garage te krijgen.Onze vriend John gebeld en die kwam de volgende dag om onsdie paar honderd meter te slepen. Wij lekker het zwembad in en genieten van het heerlijke weer en naderhand heerlijk eten.

Na een goede nachtrust heerlijk ontbeten . alles goed gepland, na de sleep de stad in voor allerlei inkopen. Wel vooraf de dealer ingelicht dat ik niet echt blij was met de gang van zaken. Tegen 14.00 uur een bericht dat de auto weer liep en dat de financiële schade mee viel. Oorzaak, er had een alcoholslot in de auto gezeten en dat was er slordig uit verwijderd waardoor er draden los konden trillen en zelfs 1 draad in de zekeringskast los lag. Volgend hem was de auto verder okay. Gelijk een afspraak gemaakt voor een servicebeurt en een algehele controle voor vrijdag. Ondertussen lekker eten, drinken en leuke dingen doen. Ook diverse berichten en e-mails binnen van de dealer, alles wordt vergoed en hun vinden het erg vervelend dat dit zo heeft gelopen.

De beurt vrijdag was snel klaar en de auto is helemaal klaar voor onze trip met caravan volgens de monteur. Waar zou je zijn zonder vrienden en bekende monteurs die je uit de brand kunnen helpen.

Zaterdag, is de dag dat we gaan vertrekken. Alles is goed gepland en iedereen weet wat te doen. Dus na de nodige boodschappen, eten en vooral drinken, de boel inrichten. Om 13.00 uur de witte auto naar de stalling en wilde we de caravan aan koppelen aan de zwarte auto, blijkt er een ander connectie aan de deze auto als de vorige. Hup weer de stad in om een verloopstekker te kopen, stom dat ik dit niet eerder had gezien zal wel de ouderdom zijn. Na de simpele aankoop een lunch en milkshake gekocht en terug naar de camping. Joepie , de stekker past , de lichten doen het en we gaan rijden. Op naar Broken Hill. Onderweg Els even naar de camping gebeld en samen met Marja een plek voor twee dagen geregeld. Moesten wel voor 20.00 uur binnen zijn. Dus de eerste 150km ging met meer dan 105km p.uur in plaats vande normale 85 km. De wegen zijn leeg en het wegdek is redelijk vlak. De auto trekt het gemakkelijk en de caravan ligt super stabiel. Na de tankstop en plaspauze bij Coomba op een normaler tempo verder. Wij gingen het redden Qua tijd zekers toen we na een tijdje een tijdsgrens passeerdedat we een half uur terug gingen in de tijd.

Op de camping aangekomen ging het van een leien dakje, we stonden nog in het systeem en voor 120 $ voor twee nachten met ons vieren. Dat komt dus op 72 euro voor de twee nachten , niet verkeerd toch.

Na alle huishoudelijke beslommeringen en een heerlijke drankje onder luifel bij ruim 30 graden zijn wij allemaal tegen 24.00 plat gegaan.

Hoe het nu verder gaat lees je in het volgende verhaal.

Marja en Carl Tentua

Leuk verhaal, blijven goed samenwerken

Dennis Hengst

Wat een verhaal weer. Is geen saaie vakantie :D