TheDownUnder.reismee.nl

Broken Hill

Dag in de out-back.                                                                                  2e dag in caravan.

Na een rustige nacht waarin we allemaal geslapen hebben, de één wat meer dan de ander, op ons gemak ontbeten. Hierna de stad in om iets tegen een been uitslag te kopen en wat kleine andere dingen.

Langs de mijn, waar perriet, zilver en meer wordt gewonnen richting Silverton! Jullie kennen allemaal die plaats zonder het te weten, het is de plek waar Mad Max is opgenomen met al die vreemde voertuigen. Door het stadje heen gereden en de bush er rondom heen bezocht en toen naar een plek waar de aarde  250 tot 300 meter naar beneden valt door vroegere verschuiving van tektonische platen miljoenen jaren geleden. Hierdoor krijg je heuvels en bergen die tegen een platte vlakte aan liggen en een magnefiek gezicht geven. De weg tot het einde afgereden waarna hij in een gravel en zand weg veranderde en erg ruw werd, de auto kan dit makkelijk verdagen maar sommige passagiers minder. Dus via de bergen terug en naar de pub waar de crew van Mad Max regelmatig verbleven en daar een lokaal biertje gedronken. Via een omweg naar een eeuwen oude begraafplaats waar er meer dan 200 jaar geleden een groot aantal mensen binnen korte tijd zijn begraven, reden??? Op de weg terug naar de hoofdweg gestopt om een wandeling te doen op een bodem van een droog gevallen rivier met veel eeuwen oude bomen er in en om heen. Wegrijden kon ik het niet laten om er even met de auto door heen te rijden. Wat niet alleen waardering opleverde maar wel mijn rijgevoel uit het verleden versterkte.

Tijdens het terug rijden zagen wij diverse kleine en grote kangoeroes en in tegenstelling tot gisteren géén emoes deze keer.

Via de hoofdstraat van Broken Hill , waar we aan heerlijke maaltijd nuttigde terug naar de camping waar de zonsondergang zich net inzette.

Nu in de aangename koelte van de avond, 26 graden, lekker buiten zittend, de blog bijwerken en Carl ligt naar het tennis te kijken, Marja is aan het bloggen en Els aan het faceboeken en dingen opzoeken voor morgen, en zo zijn wij allemaal in ons eigen ritme aan het komen.

Morgen, gaan we 150 km verder langs de rode aarde naar Wilcania om daar een plekje te vinden bij camping Warrawong.

Dus een rustige dag morgen, daar hoort u meer over.

Marja Tentua-Hengst

Heerlijk om beide verhalen naast elkaar te leggen en onze vakantie te zien.