TheDownUnder.reismee.nl

Treintje en zo.

14 feb. 2019

Vandaag is het Valentijnsdag, en we zijn vanavond in Blackheat een pub maaltijd met onze dames wezen eten. Drankje vooraf en een keuzemaaltijd van het bord. Carl een T-bone Marja , Els en ik een fischermans basket, diverse soorten vis en garnaaltjes enzo., en bij allemaal salade en patat erbij. Heerlijk en voldaan via een benzinestation en Woolworths terug naar de camping waar we nu uit rusten van de dag.

Die begon om 8 uur met opstaan en gezamenlijk ontbijten , zoals gewoonlijk, waarna wij om voor tienen op weg waren naar Senic World waar we voor 39$ p.p. de gehele dag mogen reizen met een trein die 50 graden afdaalt, een gondel die bijna hetzelfde doet en een Skyrail gondel die dwars over de watervallen en vallei heen gaat.

Voor Marja was het een hele grote stap om in die trein te stappen naar het dal van het regen woud waar je heerlijk op een houten pad boven de grond alle mooie oude en nieuwe bomen en stuiken kan bewonderen terwijl de wilde beekjes je van veraf aankondigen door hun gekabbel. Soms moet je geluk hebben en dat hadden wij, halverwege ontdekte Carl twee vogels scharrelend op de grond, het waren Lyerbirds, een koppeltje die op zoek waren met lange kromme tenen en nagels in de grond naar insecten om op te eten. Even naderhand zag Els een gevlekte vogel die lijkt op onze Europese lijster maar hier Jacky Winter heet. Tijdens het vervolg van ons rondje zat er opeens een soort nachtegaaltje naast ons en die bleef tot hij zijn liedje had gezongen voor de film van Carl, het was een Fuscous Honeyeater. Totdat er een dikke Engelse meid vond dat ze zonder te kijken dwars door ons heen , en de vogel, kon lopen waarmee het feest ten einde kwam. Terug naar boven kon op twee manieren, één via het treintje met 50 graden hoek of lopen via een lange bush walk met steile paden en glibberige rotsen ruim 400 meter naar boven. We zijn met ons allen toch maar met het treintje gegaan. Daar aangekomen iedereen naar de wc en eindelijk onze koffie deze keer met blueberrybrood erbij want het was al ver over onze lunchtijd heen. Marja bleef in het restaurant achter terwijl wij met de gondel en de Skyrail heen en weer gingen voor de lol. Na terug keer wat leuke souvenirs gekocht en op weg met de auto naar de volgende waterval, voor een mooie foto sessie. Waarna we tegen vijven richting Blackheat reden voor boven genoemde maaltijd.

Hebben wij gisteren dan niets gedaan? Jawel op de 13de zijn wij ook op pad geweest in dit gebied. Eerst naar het grote uitkijk punt en een paar wandelingen onder andere naar de eerste toren van de drie zusjes. Daarna naar een loopje rondom de watervallen en een stukje bush walk. Bovendien hebben de dames nog even een tijdje op de mannen moeten wachten terwijl wij een wat steilere loop en een gevaarlijk loop deden langs de rand van de vallei. Foto’s staan volgens mij al bij beide dames op het bekende verhaal van Facebook.Al met al vermaken wij prima hier met de warme dagen en de koude nachten die zorgen dat we heerlijk kunnen slapen en zelfs onze dekbedden uit de kast moesten trekken om warm te blijven. Sterker nog zowel gisterenavond als vanavond hebben wij de verwarming aan staan in de tent die aan de caravan is gebouwd. Niet dat het heel erg koud is maar zo tegen negen uur zakt het wel onder de twintig graden en dat is niet echt lekker als je in een korte broek en T-shirt loopt of stil zit om het thuisfront op de hoogte te houden.

Even nog wat diverse mededelingen; Els haar been is na twee redelijk netjes genezen gelukkig. De koplamp van de auto samen met de bullbar zien er weer fatsoenlijk uit. Dus dit in vervolg op eerdere verhalen. Het enige is de kwaliteit van het internet. De dames moeten er nu steeds om lachen hoe het telkens uitvalt en opnieuw opstart. En foto’s versturen lukt al bijna helemaal niet , maar zal weer goed komen, denk ik.

Nou tot het volgende verhaal beste volgers. Vragen stellen mag ook hoor!!!!

Marja en Carl Tentua

Zeer grote stap met mijn hoogtevrees, maar anders kon ik niet doorhet dal lopen en dat wilde ik graag. Maar de gondels heb ik overgeslagen.

Ben & Els Hengst

zeer dapper van je Marja!!!!!

Robert

Voor iemand die hoogtevrees heeft, een heel groot compliment! romantisch uit eten zal de pijn hebben verzacht hahaha.
We lezen mee :) vragen stel ik wel via whatsaap :)