TheDownUnder.reismee.nl

Grotten dag

15 feb. 2019

Na alweer een koele nacht rustig ontbeten en om 10..00 in de auto, deze keer op weg via de Great Western Highway naar Jenolan om daar naar de grotten onder in de blue mountains te gaan. Het is slechts 80km terug op de weg richting van Orange maar om daar te komen moeten we weer een stuk van ruim 8 km de berg af die we opkwamen om naar Katoomba te rijden en daarna een afdaling naar de grotten van ruim 8 km waar zelfs caravans en vrachtwagens niet mogen rijden. Terecht want zelf personen auto’s hebben moeite om elkaar te passeren. Wat ook wij ervoeren vandaag want normaal heeft diegene met het ravijn naast zich voorrang en moet diegene met de bergzijde stoppen of wachten. Helaas hadden wij een campertje, stomme toeristen, die gewoon doorduwde en ik vlak langs de vangrail moet om schade te voorkomen. Gelukkig geeft hier de ervaring de doorslag en kwam alles goed.

Tegen 12.00 uur zaten wij aan onze verslaving en om 12.30 vertrok er een groep onder begeleiding de Chifley Cave in waarin wij voor net over de 40$ mee konden. Hoe beschrijf je zo’n ondergronds bezoek, bijna niet te doen, maar in één woord GEWELDIG!!!!!

Na de meegebrachte lunch op een terrasje zijn we de rivier die deels is ontstaan buiten de grotten en deels door beekjes en stroompjes in de grotten en een paar zeer oude dammen gaan volgen inde hoop op eindelijk die platte poes te zien. Hoewel de natuur en de omgeving overweldigend was het water helder en soms diep aqua blauw kabbelende beekjes en watervallen die ruisten, geen enkel teken van een voor mij zeer illustere Platypus helaas. Bovendien bleken wij niet op de juiste wijze naar de routebeschrijving op een bord te hebben gekeken en bleek dat wij een 45 minuten lopen dezelfde weg terug konden gaan. Dus alle obstakels voor een tweede maal, zoals roosterplaten als brug, houten planken als brug, golvende stalen platen als brug en als summum een kabelhangbrug die heerlijk schommelde, wat niet iedereen met mij eens is geloof ik. Tegen 16.30 uur terug bij de auto voor een ritje terug maar dan wat afdaling was is nu klimmen en draaien.

Een zeer indrukwekkende dag in de bergen met veel mooie en blijven indrukken die op de gevoelige plaat werden vastgelegd en op onze eigen interne harde schijf. Vanavond zijn alle foto’s van de diverse apparaten overgezet naar harde schijven of sd kaarten zodat er weer ruimte is voor een nieuw avontuur.

Nog even een jaloers makend nieuwtje, gisteren langs de highway super plus 95 getankt voor $ 1.28 komt neer op € 0.77 per liter, leuk he.

Nog één dag hier en dan vertrekken we zondag naar de big city, Sydney, om te stoppen in Lane Cove at North Side. Maar hier weer later over leesvolgers.

Hildi

Spannend allemaal hoor.jullie zien veel

Ucki and Tony

The caves are just amazing

Els

Ondanks de bergrug naar beneden en weer omhoog. Genoten we ervan. Zeker de caves.

Robert

Geweldig weer :) ben benieuwd naar het volgende avontuur