TheDownUnder.reismee.nl

Langs de kust in de ZON.

Maandag 25 feb. 19

Na een nacht met zowaar ook hier wat lichte regen gedurende onze slaapperiode brak tijdens de het ontbijt de zon langzaamaan door tussen de bewolking. Op ons gemak eerst de lege flessen weer eens weggebracht , dit keer bij Vinnie’s, wat ons 9 $ opleverde. Het was niet gelijk raak want het eerste adres wat Els op de Aussie phone vond lag midden in een woonwijk en kon dus niet goed zijn. Na het inleveren zijn we direct aan de koffie gegaan, ja hoor weer drie ijs en één gewoon, zodat er weer coffeïne door onze aderen kon stromen om onze zware dag als reiziger aan te kunnen. Oak Flats is een slaperige voorstadje waar het tempo laag ligt de vriendelijkheid hoog en het verkeer zich kalm voort beweegt zodat dit als een typische ouderwetse kustplaatje van weleer kan worden bestempeld.

Shell Harbour was ons doel om te kamperen maar aangezien men niet op mijn e-mails had gereageerd zijn wij gisteren bij Surf-Rider geëindigd, ook een camping die vlak bij het strand ligt maar ook lekker rustig is omdat de grote doorgaande weg ver weg ligt. De oude stad van Shell Harbour bezocht en ook even naar de VVV voor de nodige kaarten en informatie voor de komende weken zodat wij allen weten waar we naar toe gaan. Jammer genoeg was er deze keer weinig herkenning voor Marja hoewel ze er wel is geweest, mede ook door de grote veranderingen die er zelfs nu plaats vinden. Dit is één van de slome kust plaatsen die snel door de Sydneybewoners wordt overspoeld en verpest wordt en daardoor hun charme dreigen te verliezen door hoogbouw en winkelcentra.

Samen heerlijk geluncht bij een oud koffiebarretje en daarna gewandeld langs de straatjes en de grillige kustlijn welke gevormd wordt door oude lava stromen die paarse rotsen en geulen hebben achtergelaten drie of vier honderdduizend jaar geleden. De paarse rotsen worden afgewisseld door baaien van geel/witte zandstranden waar de golven kort voor de kust gebroken worden door of rotsen of hoge zandbanken, dit was al zo in de jaren 60/70 en is nu nog zo. En gelukkig hebben de mensenhanden dit nog niet verpest en de natuur zijn gang laten gaan wat blijkt uit het vele wildleven langs de Pacifische oceaan zoals, Pelikanen, diverse soorten meeuwen en plevieren, vissen en haaien en diverse ander spul tussen groot en klein zeewier.

Op de weg terug, let op 2 km rijden, naar de camping besloten om te gaan zwemmen. Dus omgekleed en naar het strandje gelopen , 200 mtr, en heerlijk een duik in de redelijk warme Pacifische oceaan genomen met ons vieren , tegen 17.30, was de zon nog warm maar wij toch terug om te douchen en het eten voor te bereiden, Marja, en ik even wat schrijven.

Morgen hebben we hier bijgeboekt in de hoop weer zulk mooi en warm zonnig weer te hebben om onze oude botten op te warmen en de Grand Pacific Drive te veroveren. Daarover later meer volgers. Tot dan mate’s.

Zondag 24 februari 19.

Redelijk vroeg op want straks moeten we voor 10.00 uur weer van deze camping af en gaan we uit het stedelijke gebied van Sydney richting de kustweg. Na een rustig ontbijtje bij een bewolkte hemel met wat wolkjes zijn we gaan inpakken en opruimen, wat super snel gaat met ons viertjes want we raken steeds meer ingespeeld op elkaar, de vrouwen doen binnen en de mannen buiten. Kort na half tien kon iedereen nog even naar de toilet voordat we de weg op konden rijden. Behoudens een kleine verwarring in het begin met onze navigatie en de werkelijkheid en mijn eigenwijze rijden was de rit simpel en snel alleen het eerste uur nog wat regendruppels om ons te laten ontwennen van de afgelopen dagen . bij Warrawong (85 km na het vertrek) zijn we gestopt voor de verslaving en om wat boodschappen in te slaan. Gelijk ook alvast maar een pie genomen als lunch en om even na drie uur kwamen wij aan bij de camping, Surf Rider, in Barrack net buiten Shell Harbour. Het insteken ging niet zo soepel als anders maar na een tijdje stond alles zoals we het wilde en ook de tent weer opgebouwd zodat we tijdens de avonduren ook rustig buiten kunnen zitten.

Als avond eten , zalm met worteltjes en salade en aardappelen, was heerlijk. Tijdens het winkelen eerder op de dag een nieuwe externe harde schijf gekocht omdat de vorige niet meer wilde mee werken en eindelijk kon ik nu foto’s opslaan en overzetten zonder problemen. Dus nu werkt het voor iedereen weer gelukkig, maar net als bij de kapper ben ik weer de laatste helaas.

Het weer zag er goed uit hier al werd het wel steeds bewolkter en donkerder, en ja hoor gedurende de nacht waren er weer wat lichte buitjes, maar wij willen zon, zon zon.

Shell Harbour is een oud kust plaatje wat we morgen gaan bezoeken, daar lees later over, dear followers.

Zaterdag 23 februari 19

Vannacht heeft iemand helaas weer de badkraan open laten staan zodat we getrakteerd werden op een nat begin van de dag. Tijdens het ontbijt ws het zowaar zonnig en hadden wij goede hoop op een zonnige dag na de natte vrijdag maar tegen de tijd dat we naar de bus liepen trok het alweer dicht en gedurende de (gratis) busrit naar Chatswood gingen de engelen sluizen weer open. Na de ons bekende koffie, in hetzelfde tentje, wachtte ons de volgende verrassing, de treinen lagen eruit tot aan een flink deel van het centrum van Sydney. Met een volgende gratis bus naar treinstation Wynyard waar vandaan de treinen wel weer de rails gevonden hebben, vervolgens naar Central en een stukje met bus 431 naar een alternatieve markt met leuke spullen en lekker eten. Was erg leuk totdat wij aan het lunchen waren en het vreselijk begon te plenzen. Met onze plastic poncho’s weer naar de bus en de trein naar Paddington ( Paddy’s) market wat gelukkig overdekt was en uit meerdere etages bestond waar vooral in de kelder veel leuk spul werd aangeboden en erg gezellig was om rond te lopen. Tegen vijven weer richting Wynyard om vandaar via de bussen weer naar de camping te gaan, helaas zat het verkeer inmiddels muurvast in geheel Sydney waar de bussen het vervoer moesten doen in plaats van de treinen, maar wij zaten heerlijk droog de gehele weg terug. De laatste kilometer lopen naar de caravan ging op meter na goed en toen begon het echt te gieten. Drijf nat kwamen wij van onze laatste Sydney dag binnen, kachel aan , eten maken en droge kleding aan en redelijk bijtijds naar bed want morgen weer rijden met de sleurhut op naar de volgende plek die wij gaan verkennen en onveilig maken. Ondanks dat het weer niet mee zat de laatste dagen hebben we wel genoten en veel , ik mag wel zeggen héél véél gezien en gedaan en genoten van het goed geregelde en goedkope openbaar vervoer in en rond Sydney, hiervoor kan je niet auto rijden, tanken en parkeren hoor.

Sydney, see you later!!.

Nelly

Kunnen jullie niet wat regen deze kant opsturen, wij staan al maanden droog !!! Groetjes en veel plezier verder. Leuk dat je weer speelt Els!!!? ?‍♀️