TheDownUnder.reismee.nl

Kust bij Batemans Bay deel 2

4 maart 2019 maandag

Na de koffie in Ulladula bij Native door naar Ucki om de verloren en gevonden zonnebril weer terug op te halen. Even wat drinken en via de Wheelbarrow road langs het oude huis van Jeanne en Chris , Westwinds, over de gravelweg het regenwoud door naar de Highway om dan terug te rijden naar Haydens Pie shop waar we heerlijk hebben genoten van hun lekkernijen. Nog even gebabbeld met de Hollandse vrouw die daar werkt en wij drie jaar geleden al hebben ontmoet. Via een u-turn naar het strand van Mollymook waar het wel warm was maar de zon deels werd tegengehouden door één van de twee bosbranden in de buurt en veel roetdeeltjes de lucht in gooien. Na een wandeling door naar Kioloa waar we een tijdje hebben liggen soezen op het strand van Merry Beach alwaar we om 17.00 vertrokken naar de camping. Tussendoor hadden wij weer de lege flessen ingeleverd en de boodschappen gekocht die nodig waren voor morgen en vanavond. Morgen gaan we weer rijden en zakken we verder af naar het zuiden richting Melbourne waar overigens ook een grote bosbrand schijnt te zijn op dit moment, indien nodig schrijf ik hier later over.

1 maart 2019 vrijdag

Weer een heerlijke zonnige dag in dit mooie gebied dus was het de bedoeling om er een stranddag van te maken, helaas niet mogelijk. Morgen gaat Marja bami koken voor 8 personen en wij gaan vanavond oppassen op de honden van de Deans die onverwachts naar Sydney omdat een vriend van hun is overleden in een tragisch bus ongeval. Een afspraak met Ted en Rizzie was al gemaakt en dus gaan wij na alle boodschappen en was die morgen gewassen moet worden bij de Deans van de camping eerst eten op de grote hoge berg, maar niet nadat we eerst een wijnproeverij hebben gehad bij de 2figs waar Ted werkt . 80 km heen richting Nowra en dus ook weer terug en dan 20 naar de grote berg waar we na het eten hopen op het zien van Wombats in levende lijve. De wijn was prima dus zijn er wat flessen ingekocht, de rit ging goed en waren we precies op tijd bij Rizzie, het eten was lekker en ja we hebben 2 Wombats voorbij zien komen voordat we weer de berg afreden met zeer groot licht aan om niet van het smalle draaiende pad af te glijden. Nog twee wassen gedraaid voordatb we naar bed gingen. Al met al een vruchtbare dag geweest.

28 februari 2019 donderdag.

Vandaag het strand bezocht van het voor Marja en mij oude bekende Pebble beach, heerlijk genoten van de natuur en de mooie omgeving en op de weg terug waren daar ineens de grote konijnen aanwezig. Geen spannende dag met veel te doen maar een ontspannende dag waar we allemaal van genoten hebben. Morgen een drukke dag maar dat volgt later wel.

Verzonden vanuit Mail voor Windows 10

Robert

Deel 2 ook in 1 adem uitgelezen ;)