TheDownUnder.reismee.nl

koude nacht(en)

Maandag 11-03-19

Na een onverwachte stevige wind vannacht was het ineens een heldere sterrenhemel met een koude nacht. De rook was verdwenen en de lucht was weer lekker om in te ademen, bovendien was het ook in de ochtend, na een koude nacht (14 graden) , weer volop zonnig en aangenaam in de ochtendzon.

Het inpakken van de caravan en aankoppelen ging weer dik binnen een uur en om kwart voor tien reden we de weg op richting Traralgon op een afstand van 170km van deze heerlijke plek langs het strand. Deels hebben wij de afgelopen dagen deze weg al gereden , zonder caravan, om zaken te bekijken en te bezoeken maar met de allu sleurhut is het toch weer anders. Om te beginnen gingen wij stijl omhoog met een paar zeer scherpe bochten zodra we de stad uitreden gelukkig kan de auto dit werk goed aan alleen de chauffeur met goed wakker zijn.

Na een rustige gestage rit kwamen wij na een uur bij Bairnsdale aan waar we stopte om in de warme ochtend zon onze koffie te nuttigen waar we dat gisteren ook gedaan hadden en we aan het einde van de straat alle smog zagen, nu is alles heerlijk helder. Tijdens de koffie zagen de dames dat Rivers een uitverkoop hield en die gingen alvast kijken, buiten een broek en een paar slippers werd er verder weinig gekocht.

Op naar Sale en dan naar de Big4 in Traralgon waar we kort na 1 uur aankwamen en ondanks dat we bijna een uur te vroeg waren alvast wel mochten parkeren naast ons eigen hokje met douche en toilet, ensuit.

We zetten vandaag niet de tent op omdat we morgen verder rijden dus tijdens de basis opzet heeft Els de lunch gemaakt van de restanten van gisteren zodat we een heerlijke lunch hadden van kip met salade sandwiches of tonijn onder onze luifel.

Hierna naar de stad voor de dames omdat die graag wat aan hun voetjes wilde laten verbouwen en vernissen met gekleurde lak. Helaas was het winkeltje wat het zou moeten doen gesloten ivm labour day vandaag. Maar na wat zoeken vonden we in de hoofdstraat er wel 1die open was en de dames plus Carl wilde pijnigen en aflakken. Ik had graag mijn rug laten harsen maar daar had ze geen tijd voor, geen probleem hoor.

Na het boodschappen doen, deze keer bij Coles, wilde wij naar de spa gaan op de camping, helaas had één van de aanwezige kinderen de deur ruit gebroken en konden we de spa niet gebruiken, dan maar zwemmen in het buitenbad. Marja en Carl lagen er al in toen ik met mijn grote teen het water voelde en bijna spontaan kramp kreeg dus ook dat ging niet door. Na het douchen kreeg Els een waarschuwing op haar telefoon binnen over een bosbrand, ja weer één, op de plek waar we geboekt hebben voor morgen om naar toe te gaan. Hoe dit verder gaat zien we dus morgenochtend wel. Kan alle kanten op.

Els

Wat maken we toch weer een hoop.mee hé.