TheDownUnder.reismee.nl

mist

Dinsdag 19-3-19

Na onze gemakkelijke en korte rit (150km) van gisteren werden we vanochtend in tegenstelling van onze verwachting wakker in een dikke mist die onze camping bedekte sterker nog sommige van ons hadden zelfs de lichte druil regen op het dak van de sleurhut gehoord tijdens de nacht. Na het gezamenlijke ontbijt in de voortent, gezond hoor met fruit en yoghurt en cornflakes en sojamelk, zijn we op mijn aanraden richting de bergen gereden om via een omweg naar Colac te gaan . daar is een grote Woolworths aanwezig waar we ook onze aanvulling van de koffiecups kunnen kopen, dat is noodzakelijk om de stemming van sommige op een hoog niveau te houden. In Colac is het de gehele tijd zonnig en lekker warm weer geweest wat verwonderlijk is omdat we slechts in vogelvlucht 70km van de kust zitten. Hieruit blijkt dat het weer langs de kust zeer sterk beïnvloed wordt door wel of geen wind tijdens een hoge druk gebied. Want het eerstvolgend slechtweer gebied is een orkaan voor de kust van Brissie welke meer dan 2000km van ons af ligt richting het noorden.

De bergrug waar we door moesten bestond uit lange stukken door het regenwoud (hoe toepasselijk toch) en snelle scherpe bochten die ook nog eens steil omhoog of omlaag draaiden waar de snelheid terug moest van 80 naar25 km p.u. wat zijn wij blij met de trekkracht en vermogen van onze auto op terrein wat dan goed van pas komt.

Aangezien Marja wat last van duizelingen heeft zijn wij bijtijds weer terug gereden zodat ze even wat kon rusten voor ons avond eten en overleg wat en hoe morgen na het bekijken van de diverse weerberichten. Nu geloven wij eigenlijk die weerberichten niet meer want volgens ons worden die geschreven door leugenaars en komen ze bijna nooit echt uit de verf zoals beloofd. Besloten wordt om het morgen ochtend te bekijken na het ontbijt en dan pas een plan te maken voor de dag, dat lezen jullie later pas natuurlijk.

Robert

grappig dat jullie weer wordt bepaald door het weer in Brisbane! jammer dat het niet is zoals verwacht...

Marja en Carl Tentua

De duizelingen komen doordat ik mijn hoofd heb gestoten bij het uitstappen van de caravan,