TheDownUnder.reismee.nl

Otway en mist

Woensdag 20-3-19

Gezien het nog steeds dreigende weer hier in de Bay hebben we besloten om de Otway bergen door te rijden naar de Twaalf Apostelen in de hoop dat het daar beter weer is. Nou de gok pakte goed uit, het was er wel licht bewolkt maar droog en zelfs uit de wind lekker warm. Het is een rit van ruim 30km door de bergen met bochtige en smalle wegen waar je soms maar 15km p.u. mag rijden en op andere plekken 100km na totaal bijna 90km kwamen wij bij onze bestemming aan. Wat opviel si dat de weg voor de laatste kilometers aan beide zijde is afgezet met hekken om illegaal parkeren langs de smalle weg, is helaas ook wel nodig om dat de niet Engels lezend en sprekende Aziaten zich nergens wat van aan trekken.

Het weer was na onze verslavingsbreak goed genoeg om zelfs de lange trap naar het onderliggende strand af te dalen zodat we de eerste twee Apostelen te kunnen bewonderen vanaf het strand vandaan en hun werkelijke grootsheid te kunnen herkennen. Wat ook er goed zichtbaar is , zijn de markering die door de natuur zijn aangebracht van de verleden hoogtes van de oceaan ( of zelfs oceanen wereldwijd). Na dit huzaren klimstukje terug naar boven konden tussen al die kleine drukke onbeleefde Aziaten door foto’s maken van alle andere mooie bezienswaardigheden. Zelfs nu wij, Els en Ik , hier voor de derde keer zijn blijft het iets bijzonders en wonderlijks om te mogen komen bekijken, wat zijn wij toch bevoorrecht denk ik maar.

Terug door de bergrug kwam de mist weer tevoorschijn zodra we op een bepaalde hoogte kwamen kort daarna begon het druilen weer. Gelukkig was het in de Bay weer nagenoeg droog bij aankomst en konden wij ons eten op de gebruikelijke manier buiten op de achterklep van de van auto bakken. Helaas begon het tijdens het bakken ook bij ons te druppelen maar met behulp van de deur van de voortent en de achterklepruit kon ik toch onze overheerlijke lamskarbonade en zoete aardappelen rustig afbakken zonder extra regen gespetter. Als toetje weer eens Wicked Sister gegeten en daarna een aantal potjes skipbo gespeeld totdat het bedtijd werd. Moe en voldaan dat we ondanks het niet echt meewerkend weer toch veel dingen hebben kunnen doen zijn we allemaal in slaap gevallen (hierover verder geen invulling van details).

Even zien wat het weer ons donderdag gaat brengen voordat we besluiten wat we gaan doen.

Robert

Hopelijk verbeterd het weer! Veel plezier nog en tot de volgende blog

Marja en Carl Tentua

De dag was weer bijzonder

Dennis Hengst

Skipbo is erg leuk. Heb ik pas geleden voor het eerst gespeeld. Thanks weer voor de blog.