TheDownUnder.reismee.nl

Zondag, one tree hill.

Zondag 22 maart , de stoute en wandel schoenen aangetrokken om een stukje door en rond Auckland te lopen.

Doel van vandaag is "one tree hill".

Dit is een monument wat op de rand van de krater van de vulkaan staat waar Auckland is op gebouwd. Deze vulkaan was 15000 jaar geleden nog actief en de kraterrand is nog redelijk goed zichtbaar. Om daar te komen moet je wel flink aan de bak , dus gaan wij met groot optimisme eerst een rondje "inner cirkel" (groen bus) daarna "outer cirkel" ( oranje bus) rijden en springen wij er onderweg uit om wat te eten en drinken en later om zo dicht mogelijk bij de route te komen naar de Krater.

Het heet "one tree hill" omdat er een heeeeleeee lange tijd geleden maar 1 boom heeft gestaan. Toen men het een monument maakte voor de Maori heeft men er bomen rondom heen geplaatst om de oude boom te beschermen tegen de wind en het weer. Helaas waren de activisten het er niet mee eens en hebben ze de bomen bewerkt met kettingzagen waar ze niet tegen konden. Hierdoor stierven alle bomen en wordt de plek door de lokale bevolking nu "none tree hill" genoemd. Wel heeft de regering reserve bomen klaar staan en als het conflct uit 1970 wordt opgelost gaan de nieuwe bomen de grond in.

De route die wij terug van The Hill lopen heet de "coast to caost route " en is ongeveer 10 tot 12 km lang met flinke bergen en heuvels.

Wij hebben de 12 km gedaan en Els was om 21.00 uur volledig uitgeteld al naar bed.

Moe maar voldaan verlaten wij maandag Auckland om de onze rijdende trip te beginnen in onze bestelde Spaceship ( zie foto van de mensen uit Hawai ).

Vanaf nu zal internet moeilijker worden, wellicht bij Chris en Marcia Hengst vandaan weer wel.

Cheers!!!!

Robert

Mooi verhaal achter een voetreis zeg! Ik volg jullie op de voet ;) reis haha veel plezier met de spaceship en tot snel!

Marja en Carl

Volgen jullie elke keer dat er een verhaal of foto op staat. Veel plezier en groeten aan Chris. Ik heb nog steeds zijn kristallenbol die hij heeft gegeven toen hij bij ons op bezoek was.