TheDownUnder.reismee.nl

Van Auckland naar Chris & Marcia

Zoals gepland hebben we ons hotel in Auckland om 09.30 verlaten op maandag en ons Spaceship opgehaald.

Ondanks dat we samen afgesproken hadden niet meer dan 200km te rijden per dag zijn we op de uitnodiging van neef Chris ingegaan en direckt naar Te Pohue gereden ongeveer 360km. Kort na het verlaten van Auckland werd het rustig op de weg en hoewel we bij de start regen hadden ging later de zon weer schijnen , onderweg vele mooie landschappen, rustige dorpjes, magnifieke bergen en dalen gezien. Toen we de grote bergrug over moesten begon het te zeikregenen en dit hield zeker een uur aan waarna de zon volop en erg warm terug kwam. Het plaatsje waar Chris en Marcia wonen is zo klein dat de navigatie er moeite mee had, de plek waar zij wonen was nog moeilijker te vinden maar een keertje vragen, verkeerd rijden ( ben de golfbaan op gereden) twee telefoontjes verder stonden wij in een machtig mooie omgeving van god en alles verlaten in de bergen midden tussen Dairy land. ( foto's hiervan volgen nog) als wij met Pasen bij hen terugkeren om de feestdagen door te brengen samen.

Beide waren nog aan het werk en we hebben heerlijk in de zon zitten genieten van het vreselijk mooie uitzicht.

Na een gezellige avond zijn we vroeg gaan slapen ( beide moeten erg vroeg op ) en zijn wij op Dinsdag naar een plaats gereden die ik kende uit mijn studie boeken nl. Napier, dit is één van de werelds meest bekende "art Deco"stadjes. ( zie een paar fotos van de honderd die er zijn genomen) Het is erg leuk om je school dingen na al die jaren in het echt terug te zien en aan te kunnen raken en de atmosfeer te mogen proeven.

Het is nu woensdagochtend vroeg en wij gaan zo rijden naar het uiterste noordelijke puntje van het Noorder eiland, waar we deze trip voor het eerst op een camp-site zullen overnachten. Het is wederom weer stralend weer , dus het wordt weer genieten. Vanaf nu weinig tot geen internet vrienden dus tot ....... !

Wij genieten volop, the down unders!

Ps. allemaal, dank voor de leuke reactie's en de fotobijdrages die al zijn gestort, erg lief van jullie.