TheDownUnder.reismee.nl

Miranda en omgeving

Wij zijn nu drie avonden/nachten op de camping bij Miranda = 3 halen 2 betalen en 3 x gratis wifi.

Hier vandaan gaan we de omgeving in, zoals Thames een goudmijn stadje uit het verleden, Coromandel met heet water bronnen zelfs op het strand en een zeer kostbare plek om te wonen.

Bij Thames hebben we vandaag rustig door het stadje gewandeld en het is net of je ver terug bent in de tijd, als er géén autos maar paard en wagens zouden rijden ben je zo 100 terug. Zoveel mooie oude huizen, hotels en winkels maar de goederen die in sommige winkels te koop zijn gaan terug naar de goudkoorts tijd. Hierna hebben we een begeleide toer door de oude goudmijn genomen en mochten we een mijnschacht in waarin je zelfs nu nog de oude aders in de wanden kan zien zitten. Wij waren op de 4 etage( gelijk vloers) van de 9 etages die soms wel een kilometer lang waren of zelfs 1km onder de grond zaten. om de mijn te kunnen exploteren zijn alle bomen in de omgeving gekapt en woonden er 22.000 mensen in de stad, nu nog maar 7000. Al het giftige afval inclusief lood, goud, kwik enz werd in de naast gelegen rivier gedumpt welke lange tijd vervuild is geweest hierdoor. Nu alles rond de stad weer is hersteld, er groeien weer volop bomen en de rivier weer helder is zijn er zelfs mensen die uit winstbejag de rivier willen uitbaggeren om het lood en goud wat in de bodem zit er uit te winnen waardoor ook het kwik weer los zou komen. gelukkig is goud winning en vervuiling volledig verboden nu.

hierna zijn we naar een vlinder en orchiden tuin gegaan waar zeker 1000 verschillende vlinder leven waarvan er 500 zelf zorgen voor nageslacht. de anderen komen van kwekerijen. Ook zouden er vogels moeten zitten maar volgens de eigenaar houden de vogels het nooit lang vol in de tropische warmte van de vlinder tuin.

Vanaf hier naar de camping voor een lekkere zelf gemaakte maaltijd en een duik in de thermopool.

De volgende dag waren wij op weg naar de Coromandelcoast voor de heet water bronnen op het strand toe we bij het standaard kopje koffie drinken in de ochtend bij het restaurantje een bord zagen voor een Kauri walk welke vanaf die plaats begon. gelukkig hebben wij onze spullen in de auto, dus loopschoenen aan de rugzak van Vicky en Bert om extra water mee en op weg voor een tochtje van 90 minuten. Helaas bleek die 90 minuten slecht één richting te zijn en aangezien wij het rustig aan deden duurde het 2 uur heen. Maar het was zeker de moeite waard want na adembeneemde natuur, hoge bergen en diepe dalen, rivieren en meters hoge boomvarens kwamen wij bij een stuk oerbos waar nog steeds heel oude Kauri bomen staan die niet zijn aangetast en hun omgeving ook niet. Terug liepen we in minder dan uur en aangezien de lunchtijd al lang voorbij was hebben we wat kleins gegeten en veel gedronken bij het restaurantje waar het begon.

Het was al na 15.00 uur toenwe op weg gingen naar de Coromandel slecht 60km verderop. Wat bleek , de weg was erg smal en zeer bochtig langs de oceaan en ravijnen, watEls soms erg eng vond. na twee uur rijden bereikte we het stadje wat vreselijk mooi is gelegen tussen twee stranden in op een bergrug van een schiereiland . Wij vonden de stad mooi maar konden niets van de waterbronnen vinden, dus dan maar terug naar de camping voor een heerlijke zelf gebakken steak met verse boontjes en aardappelen.

Vroeg het heetwater bad in en plat want de beklimming van vandaag heeft er behoorlijk ingehakt en we zijn moe maar voldaan. Blijkt onderweg de oplader van de mobiele telfoon te zijn opgeblazen dus nog gauw even Thames in en voor $35.00 een oplaad set moeten kopen.

Wel dit was het weer , dus see you later!

Ruth Clevers

Hallo familie,
Zoals ik lees al veel gezien.Het is er erg mooi aan de foto's te zien. Ik volg jullie en zal regelmatig reageren.
Fijne paasdagen (of hebben ze in Zeeland geen Pasen!!!)
En lieve groetjes Geniet van jullie trip.
Ruth

Ben

Dank je wel.

Ook jullie fijne Pasen Ruth en Wil.

Ja ook hier wordt Pasen gevierd ze hebben zelfs 4 dagen vrij.

jan en mieke

hallo Ben en Els,

Heel leuk om jullie verhalen te lezen en om te fotos te bekijken.
Geniet van jullie reis en ook van ons een vrolijk pasen toegewenst

Ann en Jan

Ik kan maar een ding zeggen - jaloers, jaleors, jaloers!