TheDownUnder.reismee.nl

Pasen in Te Pohue

De paasdagen hebben wij doorgebracht bij neef Chris & Marcia op hun farm, boerderij, verstopt in de mooie bergachtige natuur langs de weg van Te Pohue naar Napier op het Noorder eiland. Vanaf vandaag zullen we langzaam onze weg richting Wellington gaan maken maar eerst even over de laatste vier dagen alhier.

Hoewel Chris en Marcia beide nog een full-time baan hebben in Napier hebben ze hel bewust een mooie boerderij gekocht met voldoende land er om heen om heer uiteindelijk van de leven en zijn de afgelopen jaren dan druk bezig geweest om alles van het boeren leven te leren en onder controle te krijgen.

De natuur hier is vreselijk mooi met bergen en heuvels beekjes, bossen, bospadjes, grasvlaktes, rotsen, eigen water bron , vijvers enz enz. Ze wonen ongeveer 2,5 km van de hoofdweg maar de weg naar hun huis is een gravel/zand weg die je direct in de natuur gooit en je het gevoel hebt dat je veel verder weg bent van de bewoonde wereld. heerlijke rust en stilte met bomen die meer dan 100 jaar oud zijn , zelfs populieren zie nu tegen de 100 jaar aan lopen.

We hebben met elkaar de Paasdagen doorgebracht als één gezin en Els en ik hebben dan ook op de farm geholpen met het bij elkaar drijven van zowel de koeien,voor hun medicamenten, als de schapen , voor de slacht, als het meelopen om het vee te bekijken op het onmetelijke land.

Zaterdag even wat huishoudelijke klusjes met Chris gedaan, ja ik weet het ik kan het niet laten, terwijl de dames op zoek waren naar slaapzakken , want we gaan naar de koudere periode en het zuider eiland is zo wie zo kouder. Dus om te voorkomen dat wij het koud gaan krijgen even een paar van de trappelzakken aangeschaft.

Op Paaszondag zijn we met Chris op pad geweest en heeft hij ons de mooie plekken van de omgeving en stukken van Napier laten zien en op Paas maandag zijn we met ons vijven (ook hun nog thuiswonende dochter Grace) naar een plek aan de haven gegaan om een hele lekkere maar vooral gezellige lange lunch te nuttigen. Tegen de avond de schapen in een trailer gedreven, met de hulp van een buurman en zijn schapenhonden, welke ik vanochtend vroeg samen met Marcia naar de slacht heb mogen brengen.

Al met al een paar heerlijke rustige dagen in de natuur met mooi weer ( één dag regen slechts) doorgebracht bij een stel fijne en hartelijke mensen.

Wij gaan hier weg met een goed gevoel en weemoed in ons hart op naar de vulkanen en geisers met modderpoelen, maar dat is een ander verhaal.

Beste lezers tot de volgende keer, see you later.

Harry

Weer een mooi verhaal :)

Alex Drost

Klinkt erg goed allemaal!

Wouter en marion

Wat een leuk verhaal om te lezen