TheDownUnder.reismee.nl

Het vulkanisch gebied met bedolven dorp.

Reis mee.

Dinsdag 7 april.

Sinds dat we zijn vertrokken uit Te Pohue, hebben we al weer zeer veel gezien, gedaan en beleefd.

Na het wegbrengen van de op tweede paasdag gevangen schapen naar de slachter in Napier zijn we kort na 11,30 uur op weg gegaan richting Rotorua alwaar de geisers zijn.

Omdat we alle etenswaar opgemaakt hadden zijn we in Taupo even een winkelcentrum ingegaan en hebben onze voorraad aangevuld. Ook bleek mijn elektrische tandenboorstel op twee paasdag te zijn overleden en nadat we op witte donderdag een nieuwe oplader voor de telefoon van Els nodig hadden is dit nu de volgende onverwachte extra kosten post.

Bleek overigens naderhand dat het niet de borstel was maar de ook hier de oplader, zou het iets kunnen zijn met de thermisch opgewekte stroom soms, ha ha.

Het lag in de bedoeling om onderweg een aantal bezienswaardigheden aan te doen, helaas de drukt op wegen en het stoppen voor boodschappen had hierop een negatieve invloed en hebben we de eerste twee zaken moeten schrappen.

Gelukkig waren we wel nog op tijd om de thermische bronnen en modder geisers te bezoeken bij Orakei karako midden in Maori land. Dit betekend ook dat alles wordt geregeld en bediend door de Maori, ook alle inkomsten van de parken enzo zijn voor hen. We werden met een veerpondje overgezet van een brede en snel stromende rivier naar een steiger aan de voet van de geiser. Vanaf hier liep een pad soms zelfs een houten vlonder pad langs en over de bronnen, geisers, sodaspuiters en modderpoelen tot aan de top van de berg en in diepe kloven en grotten. Zeer indrukwekkend vonden wij. Zeker de inspanning en de kosten waard.

De foto’s doen dit spektakel geen recht, eigenlijk moet je dit filmen.

Hiervandaan naar de camping, van dezelfde organisatie als eerder, en daar werden we hartelijk ontvangen, met gratis Wi-Fi, zelf uitzoeken van een staanplaats en veel, heel veel, extra informatie van de lokale omgeving en bijzonderheden.

Na het eten, nog even gesproken met andere reizigers (wij worden al echte bejaarde backpackers hoor) en toen heerlijk geslapen op deze rustige mooie camping.