TheDownUnder.reismee.nl

Omgeving Rotorua

Woensdag 8 april.

Vanochtend ontbeten aan onze eigen picknick tafel naast de campervan in de volle zon, wat kan het leven toch mooi zijn! Soms is dit werk een zware en moeilijke klus, maar ja iemand moet het doen, en dat zijn wij.

Om 09.00 uur een jong Frans koppel geholpen met het plannen van hun reis door Australië voor een jaar waar ze samen absoluut niet uitkwamen omdat ze volledig op een verkeerd spoor waren gezet door andere backpackers met foutieve informatie.

Tegen 11.00 uur op weg om een dorp in de bergen te bezoeken dat op 10 juni 1935 is ondergedompeld door as en lava welke bij een aardbeving uit de modderpoelen stroomde boven het dorp. Hier zijn 150 mensen zeker bij omgekomen en pas 35 jaar geleden is men met het opgraven begonnen om er naderhand een soort Pompeï van te maken. De geisers en de modderpoel terrassen bestaan sinds de uitbarsting niet meer en doet ons dus nu terug denken aan wat wij gisteren hebben gezien. Geologisch gezien is dit gebied nog erg jong (60.000 jaar) en nog steeds in beweging dus het kan zo maar weer verdwijnen wat er vandaag wel was, apart hè.

Na het dorp wel gebied bezocht waar eens de terrassen waren maar nu volledig is begroeid met machtig mooie watervallen.

Hierna naar twee naast elkaar gelegen meren gereden op 300 meter boven zee niveau waarvan er één groen is en de ander blauw van kleur. Groen komt door de ondiepte en de kalk bodem en blauw van de steen bodem en juist de grote diepte en die meren liggen slechts een tiental meters uit elkaar.

Vandaar naar een Red Wood Forrest waar dikke, lange en grote woudreuzen staan die de kaplust van de 1900 zijn ontsprongen, heerlijk een korte rustige wandeling gedaan.

Oorspronkelijk waren we klaar voor vandaag maar het was nog licht en vroeg dus doorgereden naar een lokale bezienswaardigheid die niet inde boeken staat een bron van een rivier waaruit water van 10 graden stroomt ( in een geiser gebied) wat een volledige rivier wordt met kraak helder water midden in een gebied met zeer oude Red Wood dennen.

Uiteindelijk zijn we het complete meer waar onze camping aan ligt wat gevoed wordt door de hete bronnen en daardoor naar zwavel ruikt rond gereden, om weer bij onze camperplaats te komen. Onderweg nog even langs “Hells Gate” een Waiora Spa, maar dat werd iets te kostbaar om daar op het einde van de dag voor maar een uurtje naar binnen te gaan.

Veel foto’s, erg vermoeid maar blij dat we dit allemaal hebben mogen en kunnen zien.

Krijgen zojuist bericht dat het weer om gaat slaan morgen en wij zullen morgenochtend onze reis plannen voor deze week aan moeten passen helaas. Houden jullie op de hoogte.

jacomien

Bericht in het algemeen fantastische verhalen en ontzettend mooie foto's
Wens jullie veel mooie avonturen
Groetjes jacomien en ton

Ben

Dank je wel Jacomien, en er komt nog veel meer.