TheDownUnder.reismee.nl

En dan zeggen dat ik een gek plan heb????

Waarom deze titel?

dit keer géén verhaal van ons over wat wij gezien en gedaan hebben of waar we nu weer zijn aanbeland niet dat we niets gedaan of beleeft hebben, juist wel, maardat komt later wel.

Staan we op een camping in Oamaru op het zuidereiland en hebben wij een ,cabin, een soort basis huisje gehuurd i.pl.v. een standplaats voor ons Spaceship omdat het voor het eerst al heel lang achter elkaar regent en het onder de 10 graden is gezakt buiten en men een nog koudere nacht heeft voorspelt, komt er ineens met een hoop kabaal een vrij oude auto het terein op rijden. Onder begeleiding van een van de dames van het kantoor met de woorden "a crazy old German lady", wordt de auto naast die van ons geplaatst. Er stapt een klein oud ( niet nader te bepalen op dit moment) kittig vrouwtje uit die geen gedag zegt maar direct roept in Engels met een zwaar Duits accent "who knows how the heating works"en kijkt gelijktijdig naar mij. Dus ik huppel haar hutje binnen schakel de verwarming aan ( waar zij gezien haar lengte toch niet bij zou kunnen) en loop weer naar buiten. Zonder wat te zeggen gooit ze eenberg tassen en kleding naar binnen en roept "ik moet verder want ik wil naar de pinguins toe" stapt in de auto en rijdt met bijna gillende banden en brullende motor weg van de camping. Dit terwijl de dame van de receptie haar hoofd staat te schudden want je mag alleen stapvoets rijden hier. Wederom zegt ze "crazy old lady".

Later die avond horen wij het geronk van de oude motor , ik gok op een V8,weer de camping op komen en naast ons parkeren deze keer wat rustiger dan de vorige maal.

Als ik de volgende ochtend om 700uur wakker wordt is de regen weg en schijnt de zon volop en doet hij zijn best om de laatste wolken weg te branden en de temperatuur weer op een redelijk aangenaam niveau te zetten voor vandaag. Op weg naar de wc , ik loop in mijn Jansen en Tilanus, kijk ik met bewondering naar de auto van onze oude dame naast ons. Het is en Hudson uit 1930 met inderdaad een V8 in lijn en zo te zien redelijk goede staat met... op zowel de linker als de rechter deuren een deel van de wereld kaart geschilderd met stippelijnen vanaf Berlijn naar Rusland China Amerika, Mexico, Australié en Nieuw Zeeland. alles is nog rustig op de camping en ook naast ons dus eerst maar even douchen en aankleden ontbijten en dan ga ik straks wel proberen contact te leggen. Wij hebben geen haast want we blijven hier nog een dag en nacht zodat wij ook de pinguins kunnen gaan zien , zonder regen. Rond tienen komt de oude dame naar buiten en gaat ze haar auto weer inruimen en vraagt mij netjes of ik de verwarming uit wil zetten voor haar, dit is dus het moment en ik sla toe met de vraag "hoe het zit met die kaart op haar auto.

Van af dit moment verloopt er een leuk gesprek van bijna een half uur waarvan de inhoud hieronder kort weergeven.

Haar naam is Heidi Hetzer uit Berlijn en schrik niet ze is pas 77 jaar en heeft 10 maanden gelden deze auto in Munchen gekocht om een wereld reis mee te gaan maken. Is vertrokken vanaf Berlijn richting Rusland in juli 2014 en is nu via diverse landen en zeeschepen uiteindelijk in Nieuw Zeeland om rond te toeren.Heeft behouden 1 keer pech wat haardaardoor visa problemen bezorgde en haar twee maanden ophield constant door gereden van camping naar camping van land naar land. Uiteindelijk hoopt ze injuni/juli 2016 haar thuis havenin Berlijn weer te bereiken waarze dan haar 78 verjaadag wil vieren en wij zijn dan ook uitgenodigd. Voor diegene die meer willen weten je kan haar via google opzoeken en volgen ( heb ik nog niet kunnen proberen ) onder "Heidi around the world".

En dan denken sommige mensen dat ik een gek plan heb om met een 1961 Holden EK ute een rondje Australië te doen met mijn 64 jaar!!! Laat me niet lachen , wat zij doet dat is het uiterste opzoeken, gezien de leeftijd van de auto en gezien haar leeftijd.

Ik zal zo proberen wat foto's te plaatsen, als dit nu niet lukt wordt dat pas weer over twee dagen. ( soms lukt het niet met het internet hier ) maar het verhaal wilde ik graag met jullie delen.

Groetjes Ben 1 van thedownunders.

Reacties

Reacties

Robert

In 3 woorden: ge-wel-dig!

Ben

Mooi he Robert.

Marion en Wouter

Ben en Els, wat een cadeau, zo'n ontmoeting! Ze maakt "ons" wel duidelijk dat de wereld van haar is en niet andersom.
Heel veel plezier wederom en dank voor dit mooie verhaal.

Dennis Hengst

Leuk verhaal:D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!