TheDownUnder.reismee.nl

De laatste dagen.

Reismee,

Donderdag 30 april 2015 tot zondag 3 mei 2015.

Wij zijn vandaag na een lange rit uit het midden gebergte de NZ Alpen aangekomen in Christchurch. Dit is twee dagen eerder dan de uiterste datum die in de planning stond maar de koude is op dit moment zodanig dat we besloten hebben om de warmte en comfort van het reeds eerder geboekte hotel twee nachten eerder op te zoeken. Overdag is de zon sterk genoeg om soms , net als op woensdag naar de 20 graden uit de wind te stuwen, maar vaak blijft het dicht in de buurt van de 10 graden en in de nacht richting het 0 punt. Er heerst op dit moment een koude golf die de winter vroeg heeft doen starten vergelijkbaar met 1992 want normaal begint de winter hier eind mei begin juni.

Er zijn nu 7 weken voorbij en we hebben erg veel genoten van wat we hebben gezien en gedaan en vooral meegemaakt, werkelijk een voorrecht.

Vrijdag zal een opruim en schoonmaak dag worden (dit i.v.m. de strenge eisen bij binnenkomst in Australië en wij zijn op plaatsen geweest waarvan men in Australië geen aarde, bacteriën of iets degelijks wil hebben) en dan de auto inleveren.

Wij hebben met ons drieën meer dan 5000km afgelegd en veel km waren niet over asfalt wegen en zeker niet vlak. Buiten 1 knipperlicht heeft de Spaceship zich weer bewezen betrouwbaar te zijn.

Zaterdag en Zondag worden toeristen dagen in Christchurch zelf waarbij we zeker de aardbeving gebieden zullen bezoeken en we hoorden zelfs vandaag dat men de afgelopen weken er zelfs nog een paar hebben gehad tot 6 op de schaal en eigenlijk zonder veel schade, en niemand schijtn te klagen erover, moet je in Groningen mee aankomen.

Wij hebben bijna alles wat we op onze lijst hadden staan gezien en gedaan, dat wat we nog niet hebben gezien kan gelukkig hier nog en gaan we zeker proberen te volbrengen.

De foto’s die hierbij horen zullen we van voldoende commentaar voorzien om het plaatje compleet te maken.

Vermoedelijk zal dit pas zondagavond worden.

Maandag vliegen we naar Sydney waar deel 3 van onze reis zal gaan beginnen en er nu al een paar uitdagingen liggen te wachten op ons om aan te pakken, daar meer over in de nieuwe week.

Voorlopig dank voor het volgen van onze Blog en alle leuke opmerkingen gedurende de Nieuw Zeeland ervaring.

Groetjes van de gelukkige en redelijk vermoeide, Thedownunders, Els en Ben.

Marja en Carl

Het is wel vakantie toch! En als je nu geen tijd hebt voor sommige dingen dan doe je dat gewoon de volgende keer toch. Volgens ons hebben jullie nu het reizen in het bloed zitten en is het straks thuis wel heel rustig.

Ben

Ja Marja het Pa virus zit nu wel heeel erg diep.
gelukkig hebben we ons lijstje af kunnen werken dus dit gedeelte van de "Bucketlist" is gedaan.
Als we weer thuis zijn zal het zeker wennen worden maar daar helpen jullie ons toch wel mee?
groetjes .

Dennis Hengst

Rust goed uit in het vliegtuig;) Veel plezier

Marion en Wouter

Op naar de volgende uitdaging, maar dan met een mooie oude auto erbij.
Zorg goed voor jezelf.....