TheDownUnder.reismee.nl

Op naar Broken Hill en onze caravan.

Reismee week 2 Australië.

Eindelijk kunnen wij aan onze eindeloze en mooie rond reis gaan beginnen.

Zoals vermeld, reden wij vorige week vrijdag al in onze auto die we kochten in Fyshwick, de plaats waar ik als jongeling vroeger werkte. De reden voor deze aanschaf is simpel, onze Holden EK Ute uit 1961 was nog niet geschikt/klaar voor onze vermoedelijke lange en zware ( voor de auto ) trip en wij wilde géén enkel risico nemen om ergens in de out-back met pech te staan, dus op zoek naar een vervoersmiddel wat betaalbaar, sterk, ruim, robuust en betaalbaar was. Dat werd daarom de Holden Rodeo LT 3,2 ltr. uit 2001 met slechts 153000km op de teller met 12 maanden garantie en RWC voor 12 maanden.

Na lang zoeken en veel rijden in en ruime omgeving rond Sydney naar een caravan zijn we op zondag vertrokken naar het uiterste puntje van NSW, het begin van de out-back, de sticks, de never never, de bush, waar een redelijk geprijsde caravan stond in het droge gebied van Broken Hill. ( 1500km van Sydney) Via familie en kennissen die voor ons zijn wezen kijken (en een video stuurde) wisten wij of die bij onze wensen paste. Na twee dagen stevig doorrijden waren wij in het begin van middag bij de dealer “Jeb”, een fantastische kerel die veel over heeft voor zijn klanten en weet wat het woord service betekend.

Zelfs toen gisteren middag na de testrit de elektrische remmen niet naar behoren werkte werd er direct een monteur geregeld voor vanochtend. Die alles ging doormeten vanaf de auto de stekkers tot aan de caravan. Toen bleek dat het een draad in de remleiding van de caravan was werd ook dit in orde gemaakt zonder kosten voor ons. Vlak voor ons vertrek kregen wij een mooie hoes over ons reserve (spiksplinternieuw) wiel en band.

Vandaag en gisteren veel dingen moeten aanschaffen en de was gedaan met als resultaat dat wij klaar zijn om donderdag ochtend richting het noorden te gaan rijden naar Brisbane en omgeving waar Jos en Laz op wachten om een stukje mee te reizen.

Daar over later meer.

Voor nu , cheers mate’s!!!

Marion en Wouter

Heel veel plezier en je weet het, genieten is een energiegever.....