TheDownUnder.reismee.nl

Van Brisbane naar Gympie en verder.

Brisbane naar Gympie en verder.

Zo het is al weer meer dan een week geleden sinds het laatste verslag van de vrijdag en zaterdag dat wij in Brisbane arriveerde.

Is er dan niets meer te melden?

Ja hoor meer dan genoeg!

Gewoon te druk en te weinig tijd om te gaan zitten typen en foto’s te downloaden naar de site.

Na zeven nachten Brisbane zijn wij vrijdag ochtend vertrokken naar een schiereiland waar Gympie op ligt en ergens 27 km verderop is een veteranencamping “Standdown” , (op de plaats rust), waar wij naar toe gingen en nu ook staan. Hoewel morgen ( maandag ) vertrekken Els en ik naar ons geliefde plekje Rainbow Beach voor in elk geval 2 dagen. Daar over meer in het volgende verslag.

In Brisbane hebben wij op zondag een toer met Jos en Laz gemaakt naar de haven waar een soort hippie container dorp is waar je leuke winkeltjes hebt in de open lucht en allerlei soorten vreet tentjes met de meest uiteenlopende smaken van over de gehele wereld. Dat was dus genieten en smullen, ook een singel gevonden van Elvis voor maar $ 5,00 en gaaf.

De meeste avonden werden en worden gevuld met samen komende camping gasten al dan niet bij een kampvuur en iedereen brengt hun eigen hapje en drankjes mee en dan worden er reis verhalen en tips uit gewisseld.

Maandag, met Els al vroeg naar de tandtechnicus om haar bovenprotese te laten repareren, waarna we direct boodschappen hebben gedaan want we moeten toch blijven eten en drinken.

Dinsdag, naar Ed en Susan om even gezellig bij te kletsen en wat te eten en voor we het wisten was het na 22,00 uur voor we terug op de camping waren.

Woensdag, wij met de trein naar Brisbane centrum, want deze keer kon dat gewoon niet uitblijven en het weer overslaan stond niet in ons boek. Nou dat is wat geworden.

De trein kost hier geen drol en na een half uur stonden wij voor $ 2,50 in het centrum. Plattegrondje gehaald bij de vvv en de stad in, alles lopens natuurlijk. Veel mooie dingen gezien en uiteindelijk via de brug de Brisbane rivier over gestoken naar een groot park wat is ontstaan na de laatste overstroming. Langs diverse opstapplaatsen van de rivieroevers kan op een gratis boot taxi de stad doorkruisen en dit besloten wij te doen en de benen wat rust te geven. Tijdens het varen schoor het ons te binnen dat wij in ons planningsoverleg met Jos en Laz “ rainbow beach” vergeten waren. Dus dit tijdens het varen even via een sms je laten weten. Hierdoor ging mijn telefoon van de veilige broekzak naar de vestzak. Na ruim 1,5 uur varen wij de kade weer op en op het moment dat de boor uitvaart kom ik tot de ontdekking dat mijn telefoon weg is. Kan dus alléén op de boot liggen. Naar het dichtstbijzijnde vvv kantoor en de zaak uitgelegd, hun bellen met de rederij die later terug zou bellen. Na 20 minuten, ja wij hebben de telefoon gevonden maar aangezien u aan de overzijde van de rivier staat lukt het vandaag niet meer dat u die ophaalt, “kom morgen maar”. Via de vvv opgevraagd waar dit kantoor zich bevind en wij op ons gemak er naar toe gelopen zodat wij ,ik, morgen niet hoeven te zoeken. Komen we daar om 17.10 uur aan, sluiten ze pas om 17.00 uur ?????

Wij nog wat gegeten en met de trein terug naar het station bij de camping waar onze auto stond Carseldine.

Donderdag vroeg, ik weer naar Brisbane en alles verliep vlotjes zodat ik tegen 12.00 weer terug was met telefoon en ik besloot direct door te rijden naar de NRMA ( ANWB) voor onze autoverzekering, caravanverzekering en eventueel lidmaatschap. Dit ging niet gemakkelijk maar om 14.00 uur is alles klaar en konden wij ons gaan voorbereiden voor ons vertrek en boodschappen halen voor een afscheids maal met Ed & Susan, en jonge Las en ons vieren, namelijk Bami.

Dit werd Ă©Ă©n groot feest in de campbarbeque net naast de caravan van Jos en Laz. Ondanks dat wij best moe waren nam jonge Las ons mee naar uitkijkpunten rondom de stad om Brisbane by night te kunnen zien, geweldig.

Vrijdag, om kort voor 10.00 uur vertrokken op weg naar Gympie en omgeving waarbij wij Jos en Laz in het drukke Brisbane weekend verkeer kwijt raakte en wij na lang zoeken om 14.00 uur op de nieuwe camping “Standdown” aankwamen.

Gelukkig zijn we al wat ervaren met het plaatsen en opzetten dus binnen 30 minuten waren wij slaap klaar, waren het niet dat ik smorg4ens een klemmetje in mijn handen overhield bij het inschuiven van de luifel, die blijkbaar was gebroken. Niet getreurd op de weg n hier naar toe had ik twee dingen gezien, een huis met heel veel oude auto’s (schrijf ik waarschijnlijk nog apart over), en een caravan bedrijf met onderdelen service. Dus hoppa weer onderweg naar Gympie. Klemmetje en nog een paar zaken gekocht en toen ik op de camping de boel wilde monteren bleek de oude klem gewoon te passen en in elkaar te klikken, niet kapot dus.

Zaterdag, een rondje samen over het eiland gemaakt en tevens de campings bij Rainbow bekeken zodat het bekend is als je gaat boeken. Daarna de weekend boodschappen want we zitten in de bush en er is niets in de buurt voor 30 km.

Bij aankomst tegen 16.30 uur brandde het kampvuur al en dan pak je je stoel en drankje en ag je erbij zitten na het voorstellen. Weer erg leuke mensen ontmoet en mooie verhalen gehoord en vergeet niet hier is het om 18.30 uur stik donker dus met de zaklamp aan naar de caravan om 20.00 uur om eten te maken. Wat hebben wij het toch zwaar als “grey old nomads”.

Zondag, gewerkt aan de caravan ( buitenzijde met een soort commandant gepoetst), en op de hond van Jos en Laz gepast 9 kunnen die ook eens samen op pad), nadat ik vanochtend had hard gelopen en al mijn fysio had gedaan.

Vanavond weer een kampvuur avond gehad en nu is het eigenlijk bed tijd.

Zal op maandag proberen de bij behorende foto’s te plaatsen.

Beste volgers tot snel weer.

Tante Toos

Jullie beleven wat.Dit is een reis om nooit meer te vergeten.Ik hoop alleen dat je de familie in Nederland ook niet vergeet. Het is wel leuk om al deze verhalen te lezen. Veel succes en de hartelike groeten van je tante.

Tante Toos

stuur mij een email bij dit niewe verhaal.

Marion & Wouter

Mooie verhalen en wat een prachtige stad en omgeving.

Ben

Wouter en Marion,
Ja het begint echt op vakantie te lijken hé. Wij hebben het reuze naar onze zin hier en komen dagelijks mooie dingen tegen, zien prachtige vogels, en veel oude auto,s.

Robert,
het gaat goed met Ma, ze rookt nog steeds niet en geniet van alles wat wij hier meemaken en beleven.

Ben

Tante Toos,
maak u zich maar geen zorgen, hoe ver we ook weg zijn , wat we ook doen, wat wij ook meemaken, wie wij ook ontmoeten, wij vergeten onze familie in Nederland echt niet hoor.

tante Toos

Ik ben ook niet erg bang dat je mij zal vergeten.Ik ben namelijk je peetante en die mag je niet vergeten. Hier is alles oke alleen het weer is bijzonder slecht voor de tijd van het jaar. Hartelijke groeten en veel plezier.

tante Toos

Ik heb nog nooit zo veel op de computer gelezen en geschreven.
Alles oke hier'Hartelijke groeten en veel plezier.
Tot horens.

Dennis

Wat een fantastisch verhaal weer.