Rockhampton >>> Barcaldine Nederlands / English

Reismee Nederlands.

Wij zijn weer weg van de kust gegaan richting het binnenland, niet vanwege het weer maar om hier een aantal aparte dingen te gaan doen en bezoeken. Dus vanaf Rockhampton waar we drie dagen geweest zijn, zijn we nu naar onze eerste stop Emerald gereden 300km verderop naar links. Hoewel het winter is en de temperatuur nu niet zo extreem omhoog gaat overdag, was het toch over de 25 graden vandaag en hebben we de gehele rit met ons raam open gereden. Wij verblijven hier twee nachten omdat we ook nog wat medische zaken moeten regelen voordat we echt dieper het binnenland in gaan. Vanmiddag, dinsdag, onze voorraad aangevuld zodat we voldoende te eten en te drinken hebben voor een redelijke prijs want vanaf nu zullen de prijzen alléén nog maar stijgen.

Van Emerald, (ja de edelsteen) naar Sapphier was een korte rit van een uurtje en we stonden dan ook al voor de middag op de RSL (veteranen) camping. Dus na lunch zijn wij met ons vieren naar een plek gegaan waar je zelf edelstenen mag zoeken. Je koopt een emmer voor stenen, rotsen en gruis die je mag uitzeven en daarna met water gaat spoelen en dan laag voor laag op een speciale tafel gaat uitvlooien. Het resultaat van een leuke en leerzame middag, één zakje met drie kleine saffiertjes, één zakje met kwarts, één vol zakje met gekleurde waardeloze steentjes. Rijk worden, wellicht later bij het goud zoeken.

Vrijdag, de led verlichting op de caravan in orde gemaakt, was hard nodig en een relaxte dag in de omgeving doorgebracht.

Zowel vrijdag als zaterdagochtend met mijn gevederde vriendjes zitten spelen en zal proberen hiervan een filmpje te plaatsen op Reismee.

Zaterdag, naar in vier uur tijd naar Barcaldine gereden en zo zijn we weer aan de rand van het rode hart van Australië aangekomen. Om daar te komen moesten we dwars over de “Great Dividing Range” heen tussen Alpha en Jericho. Mooie bergen mooi uitzicht en stevige klimmen en lange dalen over de bochten maar te zwijgen, kortom een leuk uitdagende rit.

Wij staan nu op de campingplaatsen die gelegen zijn aan de Showground van Barcaldine.

Els en ik hebben vandaag de historische route in de stad gelopen waardoor je terug gaat tot eind 1800 en begin 1900.

Reismee English.

On Tuesday we left the coastal area from Rockhampton toward the inland. Not because of the weather, that was just fine for most of the time except for some drizzle on Monday morning in Rockhampton. No, we are moving land inwards to see nice sites and do some amazing things later on. So our first stop is Emerald just a bit under 300 km drive as first stop. We stay here 2 nights because we have to take care of some medical issues before we move on. Even dough it is winter now the weather is nice and it was warm enough, above 25 degrees, to drive with our windows open all day.

Took care of some shopping, so we want run out or have pay a lot more, for the same stuff somewhere in the outback.

From Emerald we moved on to Sapphier to a very nice campsite from the RSL. Lovely little campground, nice staff, a very interesting clubhouse (almost a museum on its own) and quiet enough to have a very good night sleep. Recommendable!!

In Sapphier we went with the four of us “gem hunting” in the hope to get rich in one afternoon. It was a lovely new experience and we ended up with one bag with 3 small sapphires, 3 pieces of quarts, and a bag full of colored rocks to take home. And getting rich we leave for another day.

Friday and as well on Saturday, I played with my new little green friends, and I will try to put a movie on this site for you to watch.

Friday, I fixed the taillight on the caravan by putting a new set of led lights fittings on, and let me tell you, this was really necessary. The rest of the day we spent in a relaxed manner around Rubyvale and the campsite.

Saturday we moved on to Barcaldine in just about 4 hours. To get there we had to cross “the great Dividing range” between Alpha and Jericho with long way going up hills, and long way down hills lovely curves, so a nice drive!

We are now parked at the campsite that surrounds the showgrounds at Barcaldine.

This afternoon Els and I walked the Historical path through the town which take you back to the late 1800 and the start of 1900 in local history.