Nieuws bericht, heet / NAT van de pers! Nederlands / Dutch.

Nieuws bericht, heet / NAT van de pers!

Wij zitten nu al drie dagen vast in Coober Pedy vanwege het weer.

Sinds eind februari was het dagelijks 40 graden of meer, maar dit is eergisteren ineens om geslagen. Het begon al een beetje met een buitje in Alice Springs wat ook snel weer verdampte.

Kort na aankomst in Coober Pedy ( de ondergrondse Opaal “topaas” mijnstad ) betrok de lucht en tegen de avond trok er een super storm over de woestijn die ons vol raakte met hevige regen, onweer en bliksem.

Wegen veranderden in rivieren, harde gravel in blubber, parkeerplaatsen in zwembaden, hotels zijn ondergelopen, wegen richting de bush of woestijn afgesloten. De snelweg (Hwy) is nog open met waarschuwingen voor stromend water over de weg waar beken en rivieren de weg kruisen.

Op sommige plaatsen viel er meer dan 25cm water in Ă©Ă©n uur tijd.

Tijdens het Skypen, liep de verbinding tot drie keer toe vast.

Televisie viel uit.

Telefoon viel uit.

GĂ©Ă©n zorgen, wij staan veilig op de camping!

Zijn vanochtend met onze auto al op stap geweest en hebben door 40cm hoog water in de straten gereden.

Heb mijn voeten kunnen wassen in 30 cm water op een parkeerplaats, ik liep op slippers.

Er wordt nog een storm vandaag verwacht.

Als het droog is morgenochtend gaan wij rijden richting Port Augusta.

Ook dit hoort bij onze ervaringen opdoen!

Groetjes van twee natte” DownUnders”.