TheDownUnder.reismee.nl

de Snowy's en Cooma

Vandaag op vrijdag, de dag voor Australia Day, zijn wij met alleen de auto op pad geweest.

Laat ik eerst even wat corrigeren, ik noemde onze Holden zwart, dit is fout in de zon lijkt hij nu donkerbruin en paars met metalic. Ja ook zit hij onder de rode stof van de outback en iedereen wil dat ik hem was. Gaat niet gebeuren, de rode outback stof blijft erop zolang als het kan.

Na wederom een heerlijke nacht in de koelte van de bergwind en de afkoeling van het water van het zeer grote meer waar we vlakbij staan , zijn wij na het ontbijt de Snowy’s in gereden . hier lijkt het op dat we in Oostenrijk zijn , klimmen en klimmen en draaien en scherpe afdalingen, maar dan wel links rijdend. Zeker de moeite waard als je dan op een uitkijkpost over de valleien en bergen en vooral boomtoppen heen kan kijken. Even naderhand een stop bij de restanten van een historisch plaatsje Kiandra op 1500 meter hoogte, hoewel geen sneeuw meer natuurlijk wel een stuk koeler. Na weer een uur rijden de eerste Bromby’s (wilde paarden). Deze paarden zijn hier terecht gekomen eind 1800 toen die ontsnapten bij de eerste boeren in dit gebied en naderhand de vrijgelaten beesten toen de Hydro dam klaar was.

Degene die wij zagen, te bereiken via een dirtroad, was een mooie jonge zwarte hengst met bruine merrie en veulen.

Het lag in de bedoeling dat we eten en drinken zouden meenemen om te lunchen maar het brood lag in de vriezer en wij zijn zonder vertrokken, dus na de bezichtiging van een overlevingshut( een herbouw van een ding uit 1850) door naar Adaminaby ( wat Els en mij bekend voor kwam want we waren hier al eerder geweest) om te lunchen een grote ijskoffie en een lange klestpartij met de uitbater over het wel en wee van de Bromby’s populaties wilde honden en katten en gepensioneerd zijn en toch weer werken.

De bergen aan de linkerkant er weer uit gereden om in Cooma te komen voor , ja hoor weer, wat drinken en rondlopen in deSnowystad. Carl ik de dames in de steek gelaten om de grootste auto slopen Flynns te bezoeken. Na het betalen van 10$ p.p. mochten wij in het oudste gedeelte waar voor ons veel oud maar verroest ( meest vliegroest) jeugd sentiment staat. Zelfs een body van een Holden EK 1962 ute gevonden die voor 1500$ te koop was, ga ik niet doen, geen tijd voor weer een project.

Na nog een verfrissing in de lokale pub zijn we aan de terugrit van 150 km weer op de bloedhete camping waren en direct konden deelnemen aan de pizza avond. Het is nu 22.30 en de temperatuur is van 37 naar 30 gedaald , de airco in de caravan staat aan en we genieten van de avond met een drankje terwijl het behoorlijk druk is geworden omdat het morgen een nationale feestdag is Australia Day.

Cheers mate, see you later.

Hendrik(es) Hengst

Jammer dat je die ute niet hebt gekocht, zou wel een leuk project zijn geweest.

Ik zeg Proost op morgen!

Robett

Ucki and Tony

Happy Australia Day????????

gaby and frank

glad it was a bit cooler for you in the snowy mountains happy australia day!

Ben & Els Hengst

Dank Thanks allemaal everyone.

Marja en Carl Tentua

Goed beschreven

Frank en Pat.

Geniet v.d. nationale feestdag!
Heb vanmorgen Els haar beschadigde li. scheenbeenfoto's gezien, gelukkig NIETS gebroken!
Met een dagelijkse goede wondtoilet behandeling, gaat dit helemaal goed komen.
Het lijkt mij allesbehalve prettig, om i.e. extreme hitte daar te moeten rondrijden en te overleven, gelukkig zijn jullie nu in koelere streken terechtgekomen. Geniet er maar lekker van.
Met ons ook alles oké en z'n gangetje, de kou en sneeuw hebben weer plaatsgemaakt voor wisselvallig klimaat en regen. Het gaat jullie goed, m. vr. groet!

Frank en Pat, Germany

Ben & Els Hengst

Hoi Frank, je ziet het Els zorgt er voor dat jouw geleverde EHBO set gebruikt wordt, gaan we straks weer aanvullen.