TheDownUnder.reismee.nl

weer omslag

Weer omslag.

Na dagen van intense hitte en overvloed van sunshine en zeer warme nachten, is het weer sinds zondagochtend omgeslagen terwijl wij in de al wat koelere bergomgeving vertoefde was het nu in de nachten net onder de 20 graden, en dat is dus koud voor ons.

Bovendien is er nu een rug van lage druk zich aan het verplaatsen van Melbourne richting Sydney en onze locatie zit daar midden tussen in. Het regent zo nu en dan en dat houd in dat de wegen hier en dar glad kunnen zijn omdat stof olie en rubber een schuimlaag vormen op de teerwegen. Het voordeel is dat we in de koelere nachten beter slapen en de minder hete dagen gemakkelijker door komen zonder overmatig te zweten.

Na zaterdag een zeer lange rit , wij zijn vanaf vlakbij Tumut ( Lake Talbingo) via de Great Dividing Range de Snowy’s ingereden en via Cooma er weer uit en erin via Jindabyne richting Thredbo ( het skicentrum) waar we in ruim 35 graden een wandeling langs de rivier hebben gedaan. Na een heerlijk verkoelend drankje dwars door de bergen en het boeren land terug naar de camping voor ons avondeten.

Zondagochtend de eerste regen die zachtjes in korte buien neer druppelde. Na het ontbijt, een heerlijke omelet van chef-kok Carl, gedoucht om de volgende rit de bergen in te maken of om de grote dammen te bezoeken waarachter de grote water reservoirs zich bevinden die in drogere tijden de steden in wijde omgeving van het nodige (smelt(water voorzien. Bij het wegbrengen van het laatste stukje vuilnis werd ons lot voor vandaag en zelfs morgen bezegeld, Els is gestruikeld over een bobbel in de weg en had eerste hulp nodig van Marja en mij, waarna gedecideerd werd besloten naar Tumut te rijden om daar met haar het ziekenhuis te bezoeken. Om 13.00 kwamen wij daar binnen en twee uur later in het verband maar verder gezond zaten we weer in de auto op zoek naar onze dagelijkse koffie. Bijna alles dicht dus het werd Macca’s ( Mac Donald ) daar was het druk dus van de vier orders klopte er maar 1 helaas. Via ijsblokjes konden wij de koffie van Carl en Marja nog ijskoffie maken, het ding van mij was hopeloos, hoort bij deze dag. Dus na wat boodschappen bij Woolworths terug richting Talbingo, onderweg veel beestjes gezien en kangoeroes die nu ineens tevoorschijn kwamen.

Aangezien Els rust moet houden zijn wij drieën op maandag naar de stad gegaan om de verbanddoos aan te vullen, wat inkopen te doen en eindelijk de juiste (ijs)koffie te drinken met bananenbrood erbij. Op de weg terug een paar uur besteed aan de dammen en Hydrowerken te bekijken. Hoewel, Marja de slingerende smalle bergpaadjes niet echt leuk vindt heeft ze zich kranig gehouden zowel op als neer en genoten van het uitzicht van de ontzettend grote meren welke door deze dammen gevormd worden en de manier van stroom opwekken. Ook de omringende natuur is overweldigend.

Heb het nog niet voor elkaar kunnen krijgen dat Carl of Marja het stuur over wil nemen. Wat wel begrijpelijk is gezien het terrein en de zoals vanmiddag het onverwacht de weg oversteken van een paar van die springkonijnen.

Toen we tegen 17.00 uur weer bij de caravan waren had Els alle was gedaan en op de bedden klaar gelegd per persoon, wat een schat maar ook wel een beetje eigenwijs ivm het been.

Bij controle bleek de koelkast uitgevallen door gebrek aan gas, dus snel nog even de fles laten bijvullen en weer aangekoppeld, tevens overlegd of wij hier nog 1 of 2 nachten kunnen blijven omdat er nog een paar mooie routes ( zowel rijden als lopend) te doen zijn. Dat beslissen we morgen.

Dus volgers, tot dan, see you later.

Ucki and Tony

Bugger for Els, hoping heels quickly. A shame aboit maccas iced coffee, you should give your feedback on their wed site. They do tack feedback as a learning experience not punishment. Looking forward to seeing you 27/2 for bbq at our place.

Marja en Carl Tentua

We gaan nog wel rijden maar niet in de bergen of met de sleurhut er achter. We hebben nog 3 maanden te gaan. Komt goed.