TheDownUnder.reismee.nl

Talbingo verlaten en op weg .......

Vrijdag 1 februari 2019

Het inpakken ging als vanzelf en we waren zo klaar met zijn viertjes. Bij het afscheid nemen van James & Diana zijn we nog foto’s van hun gaan maken bij het grote ingangsbord.

Deze mensen weten wat gastheer en gastvrouw betekend, ze staan voor je klaar om alles op te lossen en geven je raad en daad voor de tijd dat je bij ze bent. James tekende prachtige routes uit om dingen te zien die niet op de kaart staan en wist uiteindelijk zelfs waar Marja geskied moest hebben in de jaren 60, en ja het klopte precies zoals de omschrijven van hem en die van Marja bij elkaar kwamen.

Na vier uurtjes rijden eerst door een bergachtige omgeving om uit de Snowys te komen zijn wij gestopt bij de afrit Gundagai waar de “Dog on the Tuckerbox” staat en hebben we wat gegeten en gedronken voordat we de grote weg naar Yass en Canberra pakte waar we om vier uur aankwamen. Aangezien alles al was geboekt en betaald konden we snel naar on plekje langs het hek van de camping. Hierom had ik verzocht zodat we en voldoende ruimte hadden om ook de tent op te zetten maar ook al het wildleven wat er zit op en rond deze bushcamping in Sutton zo’n 10 km buiten de stad richting “Lake George”.

De caravan stond zo, en we besloten om even het bed van Carl & Marja te lichten zodat we de tent onder hun matras vandaan konden halen, zodat we ook die onder de luifel konden opzetten voor meer leefruimte. Dat bleek een goed idee, want tijdens het opzetten ontdekte we dat Chris James zijn toilet stond te spoelen en Jeanne was er ook aanwezig en even later zagen wij ook David Moore. Beide waren hier om ons welkom te heten in Canberra.

Iedereen wilde helpen en zodoende stond de tent er zo, weliswaar niet geheel naar mijn zin maar hij stond. Jeanne kookte eten voor ons allemaal wat we gezien de onverwachte weersomslag van zeer warm naar koud met 20 graden of meer verschil, in knus verband bij ons in de tent aten. Na het eten wat te drinken erbij en voor we het wisten was het al weer tegen 12. Uur. Lief leuk en gezellig. Alleen kreeg Carl het koud dus heb ik de verwarming opgezocht en aangezet. Toch vreemd he die grote verschillen , van ruim in de 35 overdag en tegen de 15 of lager in de nacht. Doet mij terug denken aan de jaren zestig toen wij hier woonde.

Morgen is zus jarig en is er wat geregeld en gepland waar zij totaal niets van weet en wij alleen maar weten dat er wat is geregeld, best spannend hoe Carl en Marja gaan reageren .

Dat lees je later.

Marja en Carl Tentua

De verrassing was erg leuk. Eerst een schilderij van Elvis gekregen van Ben, Els en Carl. Later de bbq bij John met zeer veel familieleden

Robert

Heerlijk om te lezen dat herinneringen gelijk staan aan de werkelijkheid, hoorde al vele verhalen van jullie over de snowies.

Zo te zien lopen de blogs een beetje achter hahaha, Marja was al een paar dagen geleden jarig ;) Maargoed begrijp ook dat er weinig tot geen internet is...

Ben & Els Hengst

we hebben een periode met dramatisch internet gehad en ineens werkt het nu blijkbaar goed.