TheDownUnder.reismee.nl

Verjaardag met ongeval

Zaterdag 2 februari,

Na het zingen van lang zal ze leven voor Marja en het ontbijt zijn we per auto naar Bungadore gereden voor koffie met speciale pancakes in “the Woodworks”. Voordat we daar naar toe gingen eerst even het grote Elvis schilderij gekocht sam sam met Carl als verjaardagscadeau voor haar. Na de koffie al het mooie houtwerk bekeken en verder in het kleine plaatsje rondgewandeld in een heerlijk zonnetje. Het was erg druk want het was Munster Day vandaag, een samenkomst voor allerlei verkopen, vroeger hoofdzakelijk vee. In het begin van de middag na het ophalen van het schilderij reden wij de stad uit toen ik me opeens realiseerde dat er nog getankt moest worden, dus terug het dorp in gedraaid naar de Texaco. Daar aangekomen keek in in mijn linker buitenspiegel om de tankdop op de juiste plek te hebben toen men in de auto begon te roepen “kijk uit”. Bleek er een vrachtwagen uit een paarkeerplaats schuin voor ons aan het achteruit aan het rijden te zijn. Hij had ons blijkbaar niet zien staan en ondanks het toeteren knalde hij boven op de bullbar, die verboog en drukte tegen de motorkap en brak de lens van de rechterkoplamp. Bij hem aanspreken, vroeg hij hoe lang ik er la stond? Hij had wel een rijbewijs maar géén verzekering zei hij. Tankbediende erbij betrokken politie gebeld die 45 minuten later arriveerde. Hij kreeg gelijk een waarschuwing voor het rijden met onafgedekte lading en als hij wel weer zou rijden de belofte op een bon van 285 $. Na aandringen van de politie gaf hij aan wel een verzekering te hebben maar het laagste niveau. Wij moesten allebei een ademanalyse doen waarna wij onder toezicht onze gegevens moesten uitwisselen en Anthony de dringende waarschuwing om het probleem met mij, het was zijn schuld, op te lossen. Nadat de politie weg was en wij ondertussen wat benzine erin gegooid hadden vroeg Anthony om drie prijsopgaves voordat hij wilde overgaan tot het inzetten van zijn verzekering. Ik heb hem nog geprobeerd over te halen om het direct af te doen maar dat wilde hij niet. Wij op weg naar de camping waar David en Jeanne en Chris om vier uur op ons zouden wachten om naar John te gaan voor koffie, ja ja. Pas tegen half vijf vertrokken we met twee auto’s, wij wetende dat het anders zou gaan , maar Marja en Carl niet. Bij Langdon ave aangekomen liepen wij richting de tuin waar zeker 30 mensen zaten te wachten en zongen voor Marja, surprise party compleet. Het was reuze gezellig en pas tegen 12 uur gingen wij richting de camping.

Zo, dus ondanks de tegenvaller met de auto is de dag en avond erg goed uitgepakt.

Allemaal met een goed gevoel naar bed. Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe avonturen.

Robert

Zo beleef je inderdaad veel zeg! Nummer 4 van een kleine onvoorziene tegenslag, gelukkig niemand gewond en een koplampje valt op zich mee qua kosten. Ben blij dat jullie de reis konden doorzetten!

Ben & Els Hengst

ja, zo keken wij er ook naar. niet je vakantie laten verpesten door een kleine tegenslag toch.

Dennis Hengst

Saai is jullie trip niet geweest