TheDownUnder.reismee.nl

BBQ

Vrijdag 8 februari,

Vanochtend erg vroeg op maar voor een goede reden.

Na ruim een uur rijden waren wij vanaf Canberra dwars door de heuvels en lichte bergen rond de stad bij Tidbinbilla aangekomen waar ruimte schotels, parabool, digitaal en zelf laser, staan om alle Amerikaanse ruimtevoertuigen en satellieten te volgen en de informatie door te sturen naar Texas.

Hier kregen wij een door Peter Hengst georganiseerde vip toer over en in het complex door een vriend , Bill. Aangezien alles geclassificeerd is en moet blijven laten wij het bij deze uitleg en kunnen we zeggen dat we veel geleerd en gezien hebben die ochtend. Met dank aan Peter en Bill.

Tidbinbilla ligt ver achter een zeer bekende (voor mensen die hier gewoond hebben) rivier en hoge dam namelijk de Cotter, een plek waar wij vroeger gingen zwemmen en over rotsen klimmen op de warme lange zomer dagen. Nu door het bouwen van de dam, een water reservoir en hydro centrale ineen, is de rivier niet meer zo breed en diep maar toch nog een zeer mooie rustige groene omgeving om in te vertoeven. Wij hebben dan ook een aardig stuk gelopen en gelukkig waren er voor Marja ( en ook voor mij ) veel herkenningspunten die leuke herinneringen uit lang vervlogen tijden. Ook begonnen wij aan een klim naar de bovenkant van de dam, maar mede doordat we géén flessen water hadden meegenomen en de hitte die richting de 40 ging zijn we halverwege omgedraaid om weer de koelte van de rivier te volgen tot waar de auto stond en onderweg hopend dat we eindelijk eens de verdomde Platypus (vogelbekdier)ergens zouden zien , maar helaas nog niet.

Wij hadden een bbq afspraak bij Jos en Laz staan in de middag mede ook omdat we gebruik wilde maken van gereedschap van Laz om de auto te herstellen voordat we Canberra op zondag gaan verlaten. Zoals eerder vermeld hebben wij een kapotte koplamp en een bullbar die verhinderde dat de motorkap open kon. Carl en ik hebben met behulp van een boom en een singel de bullbar in voorgaande dagen al 3 cm kunnen terugbuigen en naderhand met een steviger nylon koord zelfs geheel weer kunnen richten zodat die er weer fatsoenlijk uitzag. In het begin van de week een koplamp besteld bij een sloop in Queanbeyan, ( ja daar wonen ook Jos en Laz ) welke wij op vrijdag op weg naar de bbq hebben opgehaald. Ondanks dat het weer erg snel wisselt op dit moment, vanochtend erg heet en vanmiddag zwaar bewolkt met kans op onweer, kregen wij samen met Laz het voor elkaar om de totale bumper aan één zijde los te maken waardoor er ruimte ontstond om de kapotte lamp te verwijderen en de nieuwe te plaatsen voordat de bui los barste. Dus de Rodeo heeft weer twee ogen en alles is weer normaal. Tevens de led verstraler voor het nacht rijden bijgesteld waardoor je niet de boomtoppen ziet maar de weg en alle beesten die er overheen lopen in het donker.

De middag verliep samen met de bbq erg gezellig en het eten was heerlijk en veel te veel evenals de hoeveelheid wijn die werd geschonken en gedronken, maar aangezien ik niet mijn rijbewijs wil verliezen heb ik mij gedragen als bob en kon zodoende ook op een fatsoenlijke manier met alle lampen spelend terug rijden naar de camping in het donker. Waarna iedereen moe maar voldaan al snurkend weggleed in een diepe slaap na wederom een fijne dag.

Morgen is onze reserve dag die we niet ingevuld hebben dus is er van alles mogelijk, dus blijf lezen als het internet sterk genoeg is tenminste, tot dan volgers.

Robert

Erg leuk en bijzonder dat je daar op het terrein mag komen waar al die apparatuur staat! lamp(en) weer gefixt en nog steeds geen vogelbekdier gevonden >.<

Geniet lekker van alle versnaperingen en hopelijk volgen nog meer van deze dagen :)

Marja en Carl Tentua

Weer volop genoten.